Get new freaking update to your email fast

30/07/12

OMG:Beli Bini Dari Vietnam Dengan Harga RM35000



Beli dari Vietnam hanya dengan harga RM35000

1.Dijamin Dara
2.Dihantar dalam 90 hari
3. Tak ada cas tersembunyi
4.Kalau lari dalam setahun dapat satu lagi percuma..!

Iklan dari China...

Kreatif: Rumah Orang Gelandangan Di Jepun Guna Tenaga Suria (gambar)

Orang gelandangan atau orang yang tidak ada rumah di Jepun membang bertuah Jepun, walau dengan ekonomi sukar dan menderita, masih boleh kreatif. Apa buktinya?

Tahun 2004 lalu terbit sebuah buku tentangh Rumah yang bernama Yen. Sesuai dengan judul buku, buku ini membincangkan rumah-rumah yang dibina dengan kos sedikit mungkin oleh para gelandangan di Tokyo, Osaka, dan Nagoya. Buku ini ditulis oleh Kyohei Sakaguchi, seorang arkitek Jepun.




Bagaimana dan apa yang menggerakkan Sakaguchi menulis buku tersebut? Pada tahun 2000, arkitek Kyohei Sakaguchi berjalan melintasi kampung gelandangan di pinggiran sungai Tokyo, Jepun. Apabila melihat rumah-rumah di daerah lusuh tersebut, Sakaguchi tertarik dengan sebuah rumah yang unik. Ya, rumah tersebut mempunyai panel tenaga suria.

Setelah menyiasat, ternyata gelandangan yang tinggal di dalam rumah mini ini pernah bekerja untuk syarikat kamera. Dia telah mengenal cara untuk mengeset alat elektronik. Dengan membuat panel tenaga suria, maka elektrik yang dihasilkan boleh menyalakan TV dan radio sebagai penghibur dalam rumah.

Rumah ini memang kecil. Tapi, dibuat dengan baik oleh orang yang masuk kategori "cerdik pandai". Interior rumah mini ini dibuat dari kayu. Atapnya dibuat dari kanvas. Dia menutupi sisi rumah dengan lapisan plastik biru yang lebar. Barang-barang persediaannya diletakkan di bawah lantai.

Rumah ini tidak disambung dengan jalan. Dia hanya meletakkannya di jalan.

"Dia mengatakan kepada saya bahawa rumah ini pernah boleh mengapung di atas air. Rumah ini juga boleh menjadi kapal!" ujar Sakaguchi kepada Neatorama.

Wah, kreatif juga orang gelandangan di Tokyo ini :-)

Subhanallah:Makanan Burger Keju Bila Ditinkan (5 Gambar)

Biasanya makanan yang mentah dan asas sahaja yang ditinkan, macam sardin, kari, tapi ni, burger pun ditinkan. Masyallah...

Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)



Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)

sos:

(Video) Mari Fahami Bacaan Doa Qunut Berserta Makna



Ramai orang yang hanya baca tapi tidak memahami maksud, bagaimana untuk mendapat nikmat makan jika tidak merasanya, begitulah dengan bacaan di dalam solat , mari kita lihat dan fahami dengan lebih mendalam tentang maksud doa qunut.







Berikut merupakan maksud doa qunut dalam rumi :


Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki.Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan.Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin.Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku.Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau.Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu.Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi.Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau.Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau.Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.




Berikut merupakan bacaan doa qunut dalam rumi :



Allah humah dini fiman hadait.
Wa’a fini fiman ‘afait.
Watawallani fiman tawalait.
Wabarikli fimaa a’tait.
Waqinii syarramaa qadzait.
Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alaik.
Wainnahu layadziluman walait.
Walaa ya’izzuman ‘adait.
Tabaa rakta rabbana wata’alait.
Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
Wa-astaghfiruka wa’atubu ilaik.
Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.
Video Bacaan Doa Qunut







sumber

29/07/12

Kasihan:Budak Kecil Ditemui Dibela Oleh Lembu Di Russia (3 Gambar)




Gadis kecil ini tidak dapat bercakap dengan secara normal dan hanya mampu untuk berkomunikasi dengan cara melenguh (moo).
Gadis liar itu diselamatkan oleh polis Rusia setelah penduduk kawasan Solikamsk di Pegunungan Ural melaporkan hal ini.



Menurut keterangan dari pejabat polis tempatan, kanak-kanak yang tidak disebutkan namanya tersebut tidak tahu bagaimana makan dengan baik, dan lebih memilih untuk minum susu dari periuk.

Pihak berkuasa dihubungi oleh jiran gadis tersebut yang tinggal dekat dengan pertanian kecil yang dikendalikan oleh orang tua gadis itu.

Para pegawai berkata bahawa jiran yang cemas itu menjelaskan kepada mereka bahawa ada 'seorang gadis kecil yang hidup dengan kawanan lembu.

"Selama pemeriksaan, kami mendapati bahawa memang benar." Tutur pejabat tempatan.

Ketika ditemui, anak kecil tersebut hampir tidak memakai apa-apa untuk menutupi tubuhnya, dan tinggal dengan para haiwan di ladang.



Orang tuanya juga dipercayai sering mengurung gadis malang tersebut di dalam gudang.

Setelah dihantar ke pusat pemulihan, gadis kecil itu kini telah ditempatkan dengan keluarga asuhan.

Diketahui, gadis itu bukanlah anak pertama yang ditemui 'dibesarkan oleh haiwan di kawasan luar bandar di Rusia.

Pada tahun 2009 silam, seorang gadis bernama Natasha Mikhailova ditemui di flat ayahnya di bandar Chita di Siberia, dimana ia dibesarkan di antara anjing-anjing keluarga. Natasha, yang juga berusia lima tahun, hanya boleh menyalak untuk berkomunikasi, menjilat makanan dan berukuran seperti rata-rata anak berusia dua tahun.

sumber

28/07/12

Gadis America - Vietnam,Jennifer Tran Yang Mencipta Baju Menggunakan Surat Khabar (3 Gambar)



Ketika sedang melawant Nweseum, Jennifer Tran, seorang pelajar sekolah menengah di McLean, Virginia , memakai pakaian yang dibuat dari surat Khabar Washington Post, rekaan Tran yang terbaik ini memberikan sesuatu yang "wow"! dalam kehidupannya.
# 1Jennifer Tran paper dress 01



# 2Jennifer Tran paper dress 02



# 3Jennifer Tran paper dress

Gambar Tidak Senonoh Penyanyi Lagu Call Me Maybe Yang Tersebar Luas Akibat Komputer Digodam (6 Gambar)


Carly rae Jepsen yang popular dengan lagu call me maybe, menyuruh polis siasat tentang komputernya yang digodam. Ketika dia sedang menunggu siasatan habis, gambar dia yang tidak senonoh telah tersebar di merata-rata di internet. Tapi gambar itu masih belum di konfirmkan lagi.

Nasihat pada wanita: delete gambar-gambar tidak senonoh anda cepat!!!! sebelum jadi perkara yang tidak anda inginkan.

# 1


# 2



# 3



# 4



# 5

# 6

12 Gambar Orang Asia Buat Perkara Buang Tabiat



Buang tabiat sebenarnya ada yang bagus dan tak bagus, bergantung pada masa dan keadaan.
# 1



# 2



# 3



# 4



# 5



# 6



# 7



# 8



# 9



# 10


# 11

# 12

Jijik:Cara Buat Nugget Ayam Pakai Mesin Keluarkan Seperti Tahi Merah Jambu Di Mc Donald (Gambar)




Cara membuat nugget ayam ternyata cukup menjijikkan. Ayam diproses dengan menggunakan mesin, yang disusun dan dipisah-pisahkan. Ayam tadi diproses sehingga menjadi adunan merah muda.

Adunan berwarna merah muda ini diproses kembali sehingga menjadi nugget atau patty yang biasanya digunakan untuk isian burger. Bentuk adunan ini sebenarnya terlihat menjijikkan dan sangat aneh. Proses pembuatan adunan nugget tadi ternyata harus direndam terlebih dahulu dalam larutan ammonia untuk membunuh bakteria pada ayam.

Proses perendaman itu membuat rasanya menjijikkan sehingga harus diberi perasa ayam buatan. Kemudian, warna pink aneh itu akan dihilangkan dengan menggunakan pewarna buatan. McDonald 's di Amerika terkenal dengan menu nugget ayamnya yang enak.

Kerana berita ini banyak yang menyangka bahawa restoran makanan segera popular ini memakai adunan merah muda dalam nugget ayamnya, khabar ini rupanya tidak benar. Nugget ayam McDonald 's sudah tidak lagi menggunakan adunan berwarna merah muda yang diproses dari mesin seperti ini, hal inilah yang disampaikan oleh lembaga POM Amerika (USDA).

Semua makanan yang mengandungi adunan pink wajib diberi label "mechanically separated chicken or turkey (ternakan atau ayam yang diproses dengan mesin)" dalam senarai bahan yang digunakan. Walaupun cara ini memang biasa digunakan untuk memproses unggas dan babi namun adanya penyakit lembu gila membuat lembu yang diproses dengan cara ini dikategorikan sebagai makanan yang tidak boleh dimakan dan dilarang untuk dikonsumsi manusia.

sumber

OMG:Tempe Jadi Makanan Mewah Di Australia (Gambar)




KUALA LUMPUR - Pemerhati tempe dari Inggeris, Jonathan Agranoff mengatakan bahawa tempe adalah makanan yang mempunyai nilai gizi yang tinggi. Bahkan, tempe menjadi makanan mahal di negara-negara di luar negeri.

"Di Australia tempe menjadi makanan mewah," kata Jonathan dalam dialog Polemik bertajuk 'Dunia Tanpa Tempe' yang diadakan di Warung Daun Cikini, Jakarta Pusat, Sabtu (28/7/2012).

Yang menjadikan tempe sebagai makanan mewah di luar negeri menurut Jonathan lantaran kerana mereka tidak boleh mengambil kacang soya menjadi tempe seperti yang dilakukan oleh para orang pekerja tempe di Malaysia.

Peminat makanan tempe di luar negeri juga tidak banyak. Menurut Jonathan, hanya kalangan-kalangan tertentu yang mengambil tempe sebagai hidangan harian-.

"Biasanya tempe diambil oleh vegetarian dan sebagai pengganti daging," kata Jonathan.

Dengan demikian, bangsa malaysia harus berbangga kerana tempe merupakan makanan asli Malaysia. Jonathan juga berharap agar tempe boleh dipatenkan sebagai makanan tradisional orang Indonesia.

"Jangan sampai tempe dituntut oleh Malaysia, Australia dan negara-negara lain," kata Jonathan.


sumber

25/07/12

WTF:Di Sebalik Kecantikan Gadis Cun (Gambar)


Spoiler for jangan :

 



Macamana, masih minat lagi?

OMG:Tutorial Buat Cupcake Berharga RM3,180 Seketul (Video+Pic)






Cupcake ini merupakan cupcake paling mahal di dunia dan dikenali sebagai Golden Pheonix. Dibuat daripada coklat yang terbaik dari ladang dan menggunakan emas 24 karat. Dan harga cupcake ini tak lah berapa mahal, lebih kurang RM3,180 seketul sahaja. Tak mahal kan….ala sebulan gaji je bagi pegawai, atau 3 bulan gaji bagi pembantu pegawai….kan.









23/07/12

Win:Justin Bieber Palsu "Kencing" Puluhan Peminat Di Australia (Video)



–Seorang remaja yang menginap di hotel yang sama dengan Bieber berhasil mengencing kerumunan perempuan yang sedang menunggu di luar hotel. Lelaki yang sebenarnya tidak mirip dengan Bieber ini mendapatkan sorakan yang sangat meriah keitka  ia melambai pada para penggemar yang sedang menunggu Bieber asli di bawah gedung hotel.


Dari potongan rambut hingga gaya berpakaian, remaja ini sama sekali tidak mirip dengan Justin Bieber namun penampilannya ternyata boleh menipu banyak orang.

Justin Bieber memang dikenal gemar memberikan kejutan pada para penggemarnya, jadi para penggemar perempuan langsung histeria tanpa berpikir panjang ketika melihat seseorang melambaikan tangan dari dalam bilik hotel di Australia.

Bulan lalu, Justin Bieber bernyanyi dari balkon ketika berada di Paris. Penyanyi asal Kanada ini menuliskan di Twitter agar para followers-nya ikut bernyanyi di luar pejabat pusat Universal Music dan mereka yang hadir dapat mendengar lagu Bieber yang berjudul “Boyfriend” melalui megafon.


Pengguna youtube yang bernama Millyengland upload gambar video j.bieber palsu pada 15 julai , dalam beberapa jam, video itu masuk ke halaman muka depan Reddit.

Ketika J.bieber ada di australia, dia dikatakan akan melawati melbourne, tapi dalam sesi wawancara dikatakan wartawan membuat rumour yang selena-beiber bermasalah.





Para penggemar Justin Bieber pasti akan sangat kecewa bila mereka melihat video ini.

Video:

 




p/s:admin nampak macam tak serupa jerk, korang camne pulak?


sumber :http://www.kaskus.co.id/showthread.php?t=15496607

Cute:Budak 14 Tahun Berkahwin Di Pahang (Video)

Oh mai!

Rasanya video ini akan menjadi viral. Dua orang remaja berumur 16 dan 14 tahun bernikah dan dilaporkan berlaku di Pahang. Personally good luck to these kids pasa damn son marriage is not easy even for adults like me. Harap budak-budak ini banyakkan sabar pasal menikah pada usia yang pada pendapat kami terlalu muda. Good luck kids!








sumber

Ariel Peterporn Dibebaskan Dari Penjara (3 Gambar)


Ariel akhirnya dibebaskan, pada pukul 9.08 minit waktu tempatan di Jakarta, Bandung.





Ariel keluar dengan kawalan petugas yang ramai.


Bekas kekasih Luna Maya itu memakai t-shirt putih dan jaket kelabu. Setelah meninggalkan penjara, Ariel akan dibawa ke mahkamah untuk melengkapkan kesnya.

sumber

Gila:13 Urutan Yang Pelik Dan Unik Di Seluruh Dunia (13 Pic)


Urutan- urutan yang gila ini meamng akan membuatkan korang terkejut, kalau korang kata perkembangan teknologi tu dah terbaik, korang silaplah, perkembangan untuk urutan ni lagi terbaik. Cubalah...

# 1elephant massage in thailand
Urutan gajah Thailand



# 2Huayan Street massage with knife
Urutan pisau di Hsinchu, Taiwan



# 3leech therapy in Austria

Urutan lintah di Austria

# 4Leech Therapy



# 5massage in ChiangMai prison in thailand 01
Servis urutan di penjara Chiang Mai, Thailand


# 6massage in prison in thailand



# 7snail crawling massage 01
Urutan siput di Russia,Krasnoyarsk

# 8snail crawling massage 04



# 9snake massage in Israel
Urutan ular di Israel




# 10Yennesun Hot Springs Amusement Park Resort Hakone
Spa wine merah dengan teh hijau Di Jepun
# 11green tea massage
# 12Hearts on Fire Diamond Indulgence Lounge
 Urutan Berlian di Ameria dengan 25.000 USD sekali pergi.
# 13gold mask massage
Topeng mas yang berharga 3000 ringgit sekali pakai