Beberapa individu Sweden menunjukkan sokongan mereka kepada seorang wanita ISLAM mengandung memakai hijab-yang telah diganggu dan diserang di Stockholm malam Jumaat lepas. Menurut polis, mangsa percaya ini adalah jenayah kebencian berasaskan agama. Menggunakan hashtag # HijabUppropet, yang bermaksud 'hijab bantahan', wanita, kanak-kanak dan juga orang-orang posting gambar diri mereka dalam talian memakai tudung Islam tradisional.



Gambar kat atas ni, terangkan bahawa pengurus Hijab Uppropet cakap bahawa diorang buat ni untuk tingkatkan kesedaran terhadap kecaman terhadap wanita muslim yang memakai tudung.

OK, banyak lagi gambar, tak larat aku nak translate.

Kalau korang nak tengok gambar dan translate sekali.. Kat SINI