Iklan
Banner 468X60,Hanya RM40/30Hari,Jom Beriklan Di Blog RelaxSudah.Com, Pasti menguntungkan... (1/4 Slot)






Ingin mendapatkan hidung yang mancung tanpa pembedahan?Kami ada caranya!

[Video]:Cool:Lelaki Iran Di Hukum Gantung Kerana Merogol



kalau anda rajin menggoogle mengenai hukuman gantung di Iran maka akan terjumpalah pelbagai gambar.
ada yang digantung serentak beramai-ramai  (10 orang dan lebih ) pun ada.
semua dilakukan ditempat terbuka.
ngeri tak.... ehhh...insaf tak?
tujuan pelaksanaan adalah nak kasi rakyat takut dan insaf supaya jangan buat jenayah.
tapi dalam kes terbaru nih ada  bantahan dari kumpulan Hak Asasi Iran.
kenapa? baca bawah ehhhh.....
kalau berani tengok video bawah.

Iran Human Rights, May 26: According to reliable sources Iran Human Rights (IHR) has been in contact with, a young man was hanged publicly outside Lar prison (southern Iran) on the morning of May 25.



Iran Human Rights has confirmed the information on this recent execution through two reliable, independent sources.


The sources said the young man was in his twenties and his name was Abdolreza Damankeshan (known as Navab). He was convicted of rape.


In an interview with Radio Farda on the night before Abdolreza's execution, his attorney (Mr. Hossein Raeisian) said, "The person who had accused Abdolreza of rape later withdrew her accusation. However, the authorities did not pay attention to the facts and executed him to set an example for others."


Iran Human Rights strongly condemns yesterday's execution. Mahmood Amiry-Moghaddam, the spokesperson of Iran Human Rights, said: "Abdolreza Damankeshan's public execution is yet another example of people being executed without a fair trial. The execution shows once again that the Iranian authorities use the death penalty as a tool to spread fear among the people."


Yesterday, another person was hanged publicly in Ilam (southwestern Iran).


Since May 15 at least 60 people have been executed in Iran.

Since May 15 at least 60 people have been executed in Iran.


biasanya hukuman gantung kat iran dijalankan waktu siang..... tapi kali ni malam pulak.
tak tau la apa sebabnya.

ps: aku just share....tengok tak berani....kesian. Sebabnya aku dah tengok video Saddam Hussin digantung...pastu tobat dah....tak nak tengok!!!


Read More.. "[Video]:Cool:Lelaki Iran Di Hukum Gantung Kerana Merogol"

Cool:Suasana Kemeriahan Ramadhan Di Palestin (17 Gambar)



Masih dalam serba kekurangan kerana serangan zionis yang kejam. tetapi masyarakat di Palestin tidak mengendahkan hal tersebut , masih menyambut Ramadhan dengan meriah ,dan sederhana.
 










sumber gambar:billyinfo.blogspot
Read More.. "Cool:Suasana Kemeriahan Ramadhan Di Palestin (17 Gambar)"

OMG:Apa Jadi Kalau Manusia Tidak Berkulit ? (7 Gambar)


Jangan memandang rendah pada organ kita yang paling besar iaitu kulit, tanpa kulit , siapalah kita....








Read More.. "OMG:Apa Jadi Kalau Manusia Tidak Berkulit ? (7 Gambar)"

Boleh Ke Onani Batalkan Puasa? (Gambar)



Onani atau masturbasi adalah rangsangan fizikal yang dilakukan terhadap alat kelamin untuk menghasilkan perasaan nikmat dan air mani ketika itu dikeluarkan secara paksa dengan cara disentuh atau digosok-gosok.

Bagaimana jika perbuatan onani ini dilakukan ketika berpuasa?
Apakah puasa akan batal?

Menurut majoriti ulama, onani atau masturbasi merupakan perkara yang puasa. Hal ini berdasarkan sabda Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam, Allah Ta’ala berfirman,

يَدَعُ شَهْوَتَهُ وَأَكْلَهُ وَشُرْبَهُ مِنْ أَجْلِى
“Orang yang berpuasa itu meninggalkan syahwat, makan dan minumnya.” (HR. Bukhari no. 7492). Dan onani adalah sebahagian dari syahwat.

Ibnu Qudamah dalam Al Mughni berkata,

وَلَوْ اسْتَمْنَى بِيَدِهِ فَقَدْ فَعَلَ مُحَرَّمًا ، وَلَا يَفْسُدُ صَوْمُهُ بِهِ إلَّا أَنْ يُنْزِلَ ، فَإِنْ أَنْزَلَ فَسَدَ صَوْمُهُ ؛ لِأَنَّهُ فِي مَعْنَى الْقُبْلَةِ فِي إثَارَةِ الشَّهْوَةِ
“Jika seseorang mengeluarkan mani secara sengaja dengan tangannya, maka ia telah melakukan suatu yang haram. Puasanya tidaklah batal kecuali jika mani itu keluar. Jika mani keluar, maka batallah puasanya. Kerana perbuatan ini termasuk dalam makna qublah yang timbul dari syahwat.”

Imam Nawawi dalam Al Majmu’ (6: 322) berkata, “Jika seseorang mencium atau melakukan penetrasi selain pada kemaluan isteri dengan kemaluannya atau menyentuh isterinya dengan tangannya atau dengan cara itu lalu keluar mani, maka batallah puasanya. Jika tidak, maka tidak batal.”

Syaikh Muhammad bin Sholih Al ‘Utsaimin berkata, “Jika seseorang memaksa keluar mani dengan cara apa pun baik dengan tangan, menggosok-gosok ke tanah atau dengan cara lainnya, sampai keluar mani, maka puasanya batal. "

Demikian pendapat ulama mazhab, iaitu Imam Malik, Syafi’i, Abu Hanifah, dan Ahmad.

Sedangkan ulama Zhohiriyah berpendapat bahawa onani tidak membatalkan puasa walau sampai keluar mani. Alasannya, tidak adanya dalil dari Al Qur’an dan As Sunnah yang membuktikan bahawa onani itu membatalkan puasa. Dan tidak mungkin kita menyatakan suatu ibadah itu batal kecuali dengan dalil dari Allah dan Rasul-Nya shallallahu ‘alaihi wa sallam.

Akan tetapi, wallahu a’lam- mungkin berdalil dengan dua alasan (yang menunjukkan batalnya puasa kerana onani):

1. Dalam hadits qudsi yang shahih, Allah Ta’ala berfirman,

يَدَعُ طَعَامَهُ وَشَرَابَهُ وَشَهْوَتَهُ مِنْ أَجْلِى
“Orang yang berpuasa itu meninggalkan makan, minum dan syahwat karena-Ku.” (HR. Ahmad, 2: 393, sanad shahih). Onani dan mengeluarkan mani dengan paksa termasuk bentuk syahwat. Mengeluarkan mani termasuk syahwat dibuktikan dalam sabda Rasul shallallahu ‘alaihi wa sallam,

وَفِى بُضْعِ أَحَدِكُمْ صَدَقَةٌ ». قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ أَيَأْتِى أَحَدُنَا شَهْوَتَهُ وَيَكُونُ لَهُ فِيهَا أَجْرٌ قَالَ « أَرَأَيْتُمْ لَوْ وَضَعَهَا فِى حَرَامٍ أَكَانَ عَلَيْهِ فِيهَا وِزْرٌ فَكَذَلِكَ إِذَا وَضَعَهَا فِى الْحَلاَلِ كَانَ لَهُ أَجْرٌ ».
“Menyetubuhi isteri kalian (jima’) termasuk sedekah.” Para sahabat pun bertanya, “Wahai Rasulullah, bagaimana bisa salah seorang dengan syahwatnya mendatangi istrinya bisa mendapatkan pahala?” “Bukankah jika kalian meletakkan syahwat tersebut pada yang haram, maka itu berdosa. Maka jika diletakkan pada yang halal akan mendapatkan pahala,” jawab Nabishallallahu ‘alaihi wa sallam. (HR. Muslim no. 1006)

2. Dalil qiyas (analogi), iaitu dalam hadith telah disebutkan mengenai batalnya puasa kerana muntah yang sengaja, bekam dengan mengeluarkan darah. Dan keduanya melemahkan badan. Sedangkan keluarnya makanan (dari muntah), itu jelas melemahkan badan kerana badan menjadi kosong sehingga menjadi cepat lapar dan kehausan.

Adapun keluarnya darah (lewat bekam), itu juga jelas melemahkan badan. Demikian halnya kita temukan pada onani iaitu keluarnya mani yang menyebabkan lemahnya badan. Oleh kerana itu, ketika keluar mani diperintahkan untuk mandi agar kembali menguatkan badan. Inilah bentuk qiyas dengan bekam dan muntah.

Oleh kerananya, dapat dikatakan bahawa keluarnya mani dengan syahwat membatalkan puasa kerana alasan dari dalil maupun qiyas. (Demikian penjelasan beliau yang diringkas dari Syarhul Mumthi’).

Kesimpulannya, onani menyebabkan puasa batal dan wajib mengqodho’, tanpa menunaikan kafaroh.
Semoga bahasan singkat ini menjadi ilmu yang bermanfaat. Moga Allah memberi kita taufik untuk melaksanakan puasa dengan sempurna dan moga kita senantiasa mendapat taufik untuk meninggalkan yang haram.

sumber: www.billyinfo.blogspot
Read More.. "Boleh Ke Onani Batalkan Puasa? (Gambar)"

OMG:Beli Bini Dari Vietnam Dengan Harga RM35000




Beli dari Vietnam hanya dengan harga RM35000

1.Dijamin Dara
2.Dihantar dalam 90 hari
3. Tak ada cas tersembunyi
4.Kalau lari dalam setahun dapat satu lagi percuma..!

Iklan dari China...
Read More.. "OMG:Beli Bini Dari Vietnam Dengan Harga RM35000"

Kreatif: Rumah Orang Gelandangan Di Jepun Guna Tenaga Suria (gambar)


Orang gelandangan atau orang yang tidak ada rumah di Jepun membang bertuah Jepun, walau dengan ekonomi sukar dan menderita, masih boleh kreatif. Apa buktinya?

Tahun 2004 lalu terbit sebuah buku tentangh Rumah yang bernama Yen. Sesuai dengan judul buku, buku ini membincangkan rumah-rumah yang dibina dengan kos sedikit mungkin oleh para gelandangan di Tokyo, Osaka, dan Nagoya. Buku ini ditulis oleh Kyohei Sakaguchi, seorang arkitek Jepun.




Bagaimana dan apa yang menggerakkan Sakaguchi menulis buku tersebut? Pada tahun 2000, arkitek Kyohei Sakaguchi berjalan melintasi kampung gelandangan di pinggiran sungai Tokyo, Jepun. Apabila melihat rumah-rumah di daerah lusuh tersebut, Sakaguchi tertarik dengan sebuah rumah yang unik. Ya, rumah tersebut mempunyai panel tenaga suria.

Setelah menyiasat, ternyata gelandangan yang tinggal di dalam rumah mini ini pernah bekerja untuk syarikat kamera. Dia telah mengenal cara untuk mengeset alat elektronik. Dengan membuat panel tenaga suria, maka elektrik yang dihasilkan boleh menyalakan TV dan radio sebagai penghibur dalam rumah.

Rumah ini memang kecil. Tapi, dibuat dengan baik oleh orang yang masuk kategori "cerdik pandai". Interior rumah mini ini dibuat dari kayu. Atapnya dibuat dari kanvas. Dia menutupi sisi rumah dengan lapisan plastik biru yang lebar. Barang-barang persediaannya diletakkan di bawah lantai.

Rumah ini tidak disambung dengan jalan. Dia hanya meletakkannya di jalan.

"Dia mengatakan kepada saya bahawa rumah ini pernah boleh mengapung di atas air. Rumah ini juga boleh menjadi kapal!" ujar Sakaguchi kepada Neatorama.

Wah, kreatif juga orang gelandangan di Tokyo ini :-)

Read More.. "Kreatif: Rumah Orang Gelandangan Di Jepun Guna Tenaga Suria (gambar)"

Subhanallah:Makanan Burger Keju Bila Ditinkan (5 Gambar)


Biasanya makanan yang mentah dan asas sahaja yang ditinkan, macam sardin, kari, tapi ni, burger pun ditinkan. Masyallah...

Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)



Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)

Canned Cheeseburger (5 pics)

sos:
Read More.. "Subhanallah:Makanan Burger Keju Bila Ditinkan (5 Gambar)"

(Video) Mari Fahami Bacaan Doa Qunut Berserta Makna




Ramai orang yang hanya baca tapi tidak memahami maksud, bagaimana untuk mendapat nikmat makan jika tidak merasanya, begitulah dengan bacaan di dalam solat , mari kita lihat dan fahami dengan lebih mendalam tentang maksud doa qunut.







Berikut merupakan maksud doa qunut dalam rumi :


Ya Allah, berilah aku petunjuk sebagaimana orang-orang yang telah Engkau tunjuki.Sejahterakanlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau sejahterakan.Pimpinlah aku sebagaimana orang-orang yang telah Engkau pimpin.Berkatilah hendaknya untukku apa-pa yang telah Engkau berikan padaku.Jauhkanlah aku daripada segala kejahatan yang telah Engkau tetapkan.Sesungguhnya hanya Engkau sahajalah yang menetapkan, dan tidak sesiapapun yang berkuasa menetapkan sesuatu selain daripada Engkau.Sesungguhnya tidak terhina orang yang memperolehi pimpinanMu.Dan tidak mulia orang-orang yang Engkau musuhi.Telah memberi berkat Engkau, ya Tuhan kami dan maha tinggi Engkau.Hanya untuk Engkau sahajalah segala macam puji terhadap apa-apa yang telah Engkau tetapkan.Dan aku minta ampun dan bertaubat kepada Engkau.Dan Allah rahmatilah Muhammad, Nabi yang ummi dan sejahtera keatas keluarganya dan sahabat-sahabatnya.




Berikut merupakan bacaan doa qunut dalam rumi :



Allah humah dini fiman hadait.
Wa’a fini fiman ‘afait.
Watawallani fiman tawalait.
Wabarikli fimaa a’tait.
Waqinii syarramaa qadzait.
Fainnaka taqdhi wala yuqdha ‘alaik.
Wainnahu layadziluman walait.
Walaa ya’izzuman ‘adait.
Tabaa rakta rabbana wata’alait.
Falakalhamdu ‘ala maaqadzait.
Wa-astaghfiruka wa’atubu ilaik.
Wasallallahu ‘ala Saidina Muhammadinin nabiyil ummiyi waala aalihi wasahbihi wasalam.
Video Bacaan Doa Qunut







sumber
Read More.. "(Video) Mari Fahami Bacaan Doa Qunut Berserta Makna"

Kasihan:Budak Kecil Ditemui Dibela Oleh Lembu Di Russia (3 Gambar)





Gadis kecil ini tidak dapat bercakap dengan secara normal dan hanya mampu untuk berkomunikasi dengan cara melenguh (moo).
Gadis liar itu diselamatkan oleh polis Rusia setelah penduduk kawasan Solikamsk di Pegunungan Ural melaporkan hal ini.



Menurut keterangan dari pejabat polis tempatan, kanak-kanak yang tidak disebutkan namanya tersebut tidak tahu bagaimana makan dengan baik, dan lebih memilih untuk minum susu dari periuk.

Pihak berkuasa dihubungi oleh jiran gadis tersebut yang tinggal dekat dengan pertanian kecil yang dikendalikan oleh orang tua gadis itu.

Para pegawai berkata bahawa jiran yang cemas itu menjelaskan kepada mereka bahawa ada 'seorang gadis kecil yang hidup dengan kawanan lembu.

"Selama pemeriksaan, kami mendapati bahawa memang benar." Tutur pejabat tempatan.

Ketika ditemui, anak kecil tersebut hampir tidak memakai apa-apa untuk menutupi tubuhnya, dan tinggal dengan para haiwan di ladang.



Orang tuanya juga dipercayai sering mengurung gadis malang tersebut di dalam gudang.

Setelah dihantar ke pusat pemulihan, gadis kecil itu kini telah ditempatkan dengan keluarga asuhan.

Diketahui, gadis itu bukanlah anak pertama yang ditemui 'dibesarkan oleh haiwan di kawasan luar bandar di Rusia.

Pada tahun 2009 silam, seorang gadis bernama Natasha Mikhailova ditemui di flat ayahnya di bandar Chita di Siberia, dimana ia dibesarkan di antara anjing-anjing keluarga. Natasha, yang juga berusia lima tahun, hanya boleh menyalak untuk berkomunikasi, menjilat makanan dan berukuran seperti rata-rata anak berusia dua tahun.

sumber
Read More.. "Kasihan:Budak Kecil Ditemui Dibela Oleh Lembu Di Russia (3 Gambar)"