Zhao Tielin adalah seorang jurugambar dokumentari. Dia mengambil foto-foto pelacur kampung China. Untuk membina kepercayaan dengan para pelacur, Zhao menjadi rakan-rakan mereka. Zhao sangat miskin pada waktu itu seperti pelacur, sehingga mereka percaya padanya secara berperingkat. Kisah gambar ini berkisar pada seorang gadis kecil yg cantik bernama Ah-V

perkenalkan Ah V umur 16 tahun dengan teman lelaki Xiaowu (umur 28, dipenjarakan dua kali dan semuanya berjumlah 5 tahun, pengangguran) dari Guizhou dan untuk memenuhi keperluan, Xiaowu menjadikan Ah-V bekerja sebagai pelacur.






Cerita ini sedikit panjang, baca penerangan di bawah setiap gambar.



Ah- V pun mengandung, tak tahulah siapa yang membuat dia hamil.

Ah- V pun memutuskan untuk menggugurkan kandungan dia.




Dia sudah hamil empat bulan dan dia tidak punya cukup wang untuk pengguguran. Ketika ia akhirnya mendapat 300 Renminbi (sekitar 40 ringgit) dan pergi ke sebuah klinik kampung untuk pengguguran, doktor berkata, "Janin terlalu besar sekarang, wang sebegitu tidak cukup."



disebabkan Ah-v tidak punya wang untuk membayar bayaran bilik penginapan, mereka meletakkannya di lorong belakang dengan tali digantung di pagar seperti tali pengikat anjing



Ah-V berkali2 disuntik semasa pembedahan, dan dia menghabiskan semua simpanannya. Ketika dia meninggalkan klinik dia merasa sedih dan lemah, gadis-gadis lain semua ketawa di belakang punggungnya dan menyebutnya "gadis bodoh"



( Gambar bawah) kadang2 pun ada saja pelanggan yg membayar dgn wang palsu, disebabkan Ah-V hanya gadis kampung bodoh dan tidak bersekolah dia senang sekali ditipu pelanggannya (laki2 memang kurang ajar )

Mula dari sini baca penerangan di atas gambar...




(Gambar bawah) Kalau "Bisnes" berjalan dengan baik, Ah-V suka berjalan-jalan di sekitar bandar, seperti gadis remaja yang lain.




( Gambar bawah) Kerap teman lelakinya meminta wang dari Ah-V "mana wangnya!!" teman lelaki penganggu.r Ah-V yg membiayai perbelenjaan teman lelakinya




(Gambar bawah) Ketika Xiaowu beritahu kepada Ah-V: ". Aku mencintaimu, aku akan menikahimu" kadang2 cuma rayuan tipu, tapi Ah-V berasa senang apabila mendengar kata-kata ini.





Ah-V sangat sayang kepada kucing peliharaannya, kelihatan calon pelanggan sedang beratur dibelakangnya, Ah-V tidak peduli kerana dia tahu satu2nya yg menyayanginya secara tulus mungkin hanya si kucing.
kucing inilah yg membuat Ah-V tetap bersemangat untuk hidup kerana dia memberikannya cinta yg tulus





Sedang dalam proses tawar menawar.





Ah-V meminta pelacur lain Ah-Lan untuk memeriksanya kaena dia khawatir telah terkena penyakit kelamin



Kadang-kadang teman lelakinya terpaksa mengusir "pelanggan" yg tidak mahu pergi



Ah- V kadang-kadang gembira jika bertemu pelanggan yang kacak.




jika ia mendapat 13 pelanggan dalam sehari ia boleh mendapat wang 380RMB tapi kadang-kadang ia jadi sangat lemah bahkan tidak sanggup bangun dari tempat tidur setelah melayani pelanggan sebanyak itu

Ah-V boleh menulis kaligrafi indah. Dia juga mengatakan sepupunya adalah seorang penari dalam rombongan tari dan wajahnya mirip seperti dia. Setiap kali ia menyebutkan tentang sepupunya, raut muka Ah-V sangat gembira dan penuh kebanggaan





Kadang-kadang teman lelakinya suka memukul Ah-V



Xiaowu mengawasinya di sebuah hotel tidak jauh dari jalan raya. Ini adalah pertama kali dia bekerja di jalan biasanya hanya di kampungnya. Setelah gelap, banyak pelacur akan berdiri pada jarak 2-300 meter dari Hotel dan mengumpulkan keberanian untuk bertanya orang lewat untuk "menonton video" atau "minum kopi" dengan mereka.



Ah-V cuma mampu lihat orang yang melintas, tanpa bercakap sepatah pun.



Hari itu, dia tidak dapat pelanggan, lalu dia menangis, tapi, walaup bagaimana pun, dia hanyalah seorang gadis kecil yang matang terlalu cepat.



dia tak bersalah, keadaanlah yang memaksa dia jadi begini, jangan mudah mengatakan Ah-V yang bersalah.

sumber