Subhanallah, memang besar kuasa ALLAH, bila dia kata jadi maka jadilah.


Lavinia Ramirez

Lavinia Ramirez adalah seorang budak yang ajaib. Jika umumnya anak kecil 2 tahun baru boleh bermain dan berseronok-seronok, bukan begitu dengan Lavinia yang juga berusia 2 tahun pada masa itu.

Bagaimana tidaknya, anak kecil ajaib berusia yang baru-baru saja berusia 3 tahun ini sudah mampu membuat kagum terhadap banyak orang, di mana ketika berusia 2 tahun, Lavinia membuat konsert piano di hadapan 200 tetamu untuk pertama kalinya.

Yang ajaibnya lagi, Lavinia baru belajar instrumen itu selama 6 minggu dimana dirinya memainkan lagu berjudul Mary Had A Little Lamb. Sedang konsert piano yang dilakukan secara live di hadapan 200 tetamu itu diadakan di Plymouth, Devon.

Adapun guru bocah ajaib ini, Matej Lehocky mengatakan Lavinia adalah anak yang pintar dan bakatnya tidaklah biasa dijumpai.

"Umumnya anak-anak yang masih muda tak mampu mengawal diri mereka sendiri atau melakukan perkara yang disuruh.

Biasanya mereka hanya memicit tun piano dan menjadi bosan, "ujar Matej Lehocky seperti dipetik dari laman Metro.

Guru anak kecil ajaib itu menambah Lavinia telah memperlihatkan kedewasaannya buat orang yang semuda seperti dirinya dan meski ada moment-moment yang membuat dirinya boleh dialihkan atau terganggu, namun anak kecil ajaib itu mempunyai sesuatu yang luar biasa.

Pastinya orang tua Lavinia budak ajaib itu, Ian dan Jenna merasa sangat bangga terhadap Lavinia, terlebih orang tua Lavinia - yang bekerja sebagai pengurus di Tesco tempatan - tak pernah bermain alat-alat muzik.


Lavinia Ramirez
"Aku tak tahu dari mana Lavinia membuat mendapatkan kepintarannya itu - dia lebih bijak dari aku. (dari pada ALLAH, boleh tanya lagi? , haha)

Sebelum dirinya berusia 2 tahun dia sudah boleh menulis angka-angka dan huruf-huruf dan mengenali semua itu di dalam buku-buku.

Dia pernah mengatakan kepadaku apa itu trapezium / bentuk selari; aku takk tahu.

Dia nampaknya tertarik mainan piano sepanjang waktu jadi kami bertanya padanya apakah dia mahu belajar, dan dia mengatakan dia mahu, "ujar Jenna dari Ivybridge, Devon.

Anak kecil ajaib ini sendiri berharap dirinya boleh memenuhi janjinya dan dan mendapat gelaran mini-Mozart.


Lavinia Ramirez, aged 2, from Plymouth with her piano teacher, Matej Lehocky


sumber : ini