Sejak berkembangnya penggunaan internet, pelbagai laman pun muncul. Salah satunya laman jejaring sosial yang dipelopori oleh Friendster, kemudian ada Facebook, Twitter, dan Instagram. jadi,sekarang ada lagi laman jejaring sosial terbaru. Boobstagram namanya.

Laman web yang dibuat oleh dua orang pengusaha asal Perancis ini bertujuan untuk memerangi kanser payudara. Dalam laman web ini, setiap wanita dibenarkan untuk menghantar foto teteknya dengan gaya sesuka hati.

Motto dari jejaring sosial baru ini adalah, "baik untuk menunjukkan payudara anda di Internet, dan bahkan lebih baik untuk menunjukkannya ke doktor."

Sebenarnya, Boobstagram merupakan repost dari jejaring sosial berkongsi foto Instagram. Namun pada Boobstagram, pengguna rangkaian yang majoriti wanita itu tidak menunjukkan teteknya yang sebahagian besar dalam balutan bra atau pakaian yang sedikit dengan berbagai pose.

Setakat ini jejaring sosial itu telah mengumpulkan lebih dari 24 ribu gambar payudara perempuan. Bahkan laman jejaring tersebut telah muncul di Facebook dan menarik perhatian sebanyak lima ribu "like" dan komentar.

Sebelumnya jejaring sosial Facebook juga telah membeli aplikasi mobile Instagram itu sebanyak 1 bilion dolar AS.

Kedua-dua pencipta Boobstagram itu dengan jujur ​​mengatakan bahawa mereka bukan ahli bedah atau ahli kanser. Namun usaha mereka mencipta Boobstagram dinilai dapat menyumbang kepada pencegahan kanser payudara melalui penerbitan foto-foto tersebut.OPTIMASI