Sebuah video mengandungi kekerasan dan gangguan oleh geng nero tersebar . Video berdurasi 5 minit 37 saat itu menunjukkan seorang remaja perempuan yang dikerumuninya beberapa kawan wanitanya. Seorang diantaranya kemudian menempeleng remaja itu beberapa kali, manakala yang lain meragut rambutnya dan akhirnya pakaian remaja itu digunting sehingga nyaris telanjang..




Video yang tersebar melalui pelbagai media sosial seperti Facebook dan Twitter dan Blackberry Messenger di Indonesia itu sudah dimuat ke laman web Youtube. Penguploadnya bernama Mandabrother dengan tajuk "Keganasan Awek Bali." Dari butir bicara yang dirakamkan dengan bahasa Indonesia bercampur Bali itu, terdengar seorang daripada mereka meminta wang sebanyak RM 67.00 ringgit kepada mangsa-mangsa dengan menggunakan bahasa Bali dan Indonesia. Setelah itu, sejumlah pukulan dilayangkan ke muka mangsa yang berbaju ungu dan cuma boleh menangis.

Lebih heboh lagi, pakaian mangsa kemudian digunting sehingga mangsa kelihatan hanya mengenakan seluar dalam. Keganasan berlanjutan di mana rambut mangsa pun menjadi "target" seterusnya untuk digunting. . "Masih bertuah rambut kamu yang dipotong, bukan nyawa kamu!" Kata salah-satu dari wanita brutal itu. Kemudian mangsa ditolak hingga tersungkur. Mujurlah, ketika itu ada seorang mak cik yang menengking mereka mereka sehingga orang yang lalu lalang melihat mereka, berikutan itu, mereka terus meninggalkan tempat kejadian..





Berkaitan dengan peristiwa itu, Polis Daerah Bali masih menyiasatnya. Sementara itu ,, persitiwa itu terjadi di wilayah Denpasar dengan melihat plat nombor yang digunakan pesalah yakni, DK 7993 CY dan DK 7904 CH. "Kami akan menyiasat video ini," kata jurucakap Polda Bali, Pengerusi Besar Hariadi. Video keganasa serupa ini pernah beredar di Pati dengan pesalahnya pelajar wanita yang menamakan dirinya geng Nero alias neko-neko (macam-macam) dibunuh.

Edisi Terbaru Dari Video Keganasan Remaja Perempuan di Bali:





p/s:perempuan jaga-jaga kalau pergi Indon, nanti kena tibai berdiri