LOS ANGELES - Ada banyak cara untuk mencari duit bagi dana. Tengok je, Mary Carey (27), bintang porno yang namanya tersohor setelah  bertarung menjadi Gabenor California dengan Arnold Schwarzenegger dan juga kerana namanya yang dianggap meniru2 artis Mariah Carey itu. Demi mengumpul dana untuk pesakit kanser, ia memilih melelong payudara implannya, yang baru dikeluarkan dua minggu lalu.

Sebagai bukti pemilikan atas payudara tersebut, Carey meletakkan tandatangannya di atas payudara implan berukuran 36-D itu. Sebagai penggantinya, Carey menggantikan payudara implannya dengan saiz yang lebih besar, yakni 36-DDDs.

"Ketika doktor bertanya kepada saya hendak dibuat dengan payudara implannya itu, saya katakan saya akan menyimpannya dan cuba menjualnya," kata Carey dalam sebuah wawancara dengan Reuters, Khamis.

"Saya fikir lelongan itu akan jadi cara yang seronok untuk memeriahkan masa  bercuti dan memastikan seseorang di luar sana boleh menikmati perayaan Krismas," katanya.

Penderitaan yang pernah dirasakan sang nenek akibat kanser payudara, memberi inspirasinya untuk melakukan aksi lelongnya itu. Bekas implan payudaranya itu, kata Carey, telah diiklankan di eBay.

Jika laku Dijual, sembilan puluh peratus hasil jualan akan disumbangkan kepada the Susan G. Komen Breast Cancer Foundation. Selebihnya, akan ia gunakan untuk membiaya rawatan ibunya yang terjatuh dari tingkat empat hingga mengalami luka serius sejak beberapa minggu lalu.


source: here