Sekilas pandang, tidak ada yang pelik dalam gambar yang memaparkan sebuah ruang tamu dengan tirai jendela terbuka dan memaparkan pemandangan taman yang hijau. Bilik itu pun kelihatan sangat selesa, dilengkapi dengan lampu dan hiasan dinding yang tersusun rapi.

 
 


Dua sofa empuk yang dihalang oleh sebuah meja kayu, lengkap dengan bantal sofa. Tiga buah bantal sofa bermotif klasik dengan warna hijau muda di sofa yang membelakangi tingkap, dan sebuah bantal polos coklat yang serupa dengan warna sofa. Gambar bilik yang menggambarkan suasana tduh.

Tapi, cuba anda perhatikan lebih teliti lagi foto itu. Ada susuk wajah perempuan mengerikan, yang memandang dengan mata terbelalak dan alis mata yang terangkat. Tidak ada senyuman di wajah itu. Sangat dingin dan kelam.

Gambar wajah itu boleh anda dapati di belakang bantal sofa berwarna coklat. Susuk wujud wajah dalam gambar yang menghebohkan media sosial Twitter dan Facebook di Inggeris. Wajah itu disyaki sebagai penampakan hantu.


 
Banyak pemikiran yang berkembang dan dibincangkan di media sosial Inggeris, mengenai foto yang tidak diketahui sumbernya itu. Seperti tentang kemungkinan ada orang yang bersembuyi semasa foto diambil, penggunaan photoshop untuk menghadirkan wujud wajah yang menyeramkan itu, dan gambar yang disebabkan oleh kesan cahaya.

Entah tekaan mana yang benar. Pastinya, wujud wajah dalam foto itu berjaya membuat orang meremang kali ada orang melihatnya. Kerana, walaupun tidak menunjukkan darah, wajah itu mengekspresikan pandangan tajam mengerikan.


 sumber