Di Perancis, masalah ini menjadi semakin rumit apabila kerajaan disitu mengharamkan pemakaian tudung. Tetapi dalam beritanya ada pula pemberita yang bogel.




 

Saluran itu yang dinamakan Naked News Network menyiarkan berita seperti CNN, tetapi disampaikan dengan cara yang agak kreatif iaitu dengan bogel..

Saluran itu menyiarkan berita selama 24 jam dan memaparkan berita daripada serata dunia. Para pembaca berita yang kesemuanya adalah wanita pada mulanya akan berpakaian lengkap, namun akan menanggalkannya satu persatu sehingga telanjang bulat sambil menyampaikan berita.










Para penyampai yang dipilih adalah dari golongan terpelajar, lancar berbicara, bijak dan tentunya cantik.

versi itali



Naked News Italy


versi jepun
 

 
Satu kajian yang dilakukan menunjukkan saluran itu sebahagian besarnya ditonton oleh golongan lelaki. Melalui kajian itu juga, kebanyakan lelaki itu sebenarnya lebih berminat untuk melihat pembaca berita tersebut menanggalkan pakaian mereka berbanding mengetahui isi kandungan berita yang disampaikan.

Kini, saluran berita seperti itu bukan hanya popular di Perancis, malah sudah tersebar ke pelbagai negara maju lain di dunia. Negaranegara seperti Kanada, Amerika Syarikat, Jepun, Korea Selatan, Italy dan Greek pun sudah mempunyai versi Naked News mereka sendiri.


sumber:sini