GAUN pengantin kini semakin inovatif. Tidak hanya terjuntai dengan kain panjang yang penuh keanggunan, tapi juga penuh keseksian melalui bentuk mini seperti berada di pantai. Adalah model gaun pengantin G-string yang menjadi inovasi terbaru bagi para pengantin yang ingin tampil berbeza dari orang lain. Gaun sensasi tersebut dipamerkan oleh brand kaviar Gauche dalam acara Berlin Fashion Week, seperti dilaporkan Dailymail.

Penciptaan gaun ini menjadi sebuah pilihan bagi mereka yang ingin mengadakan penikahan suci di pantai atau menganjurkan resepsi perkahwinan secara private.

Secara ringkasnya, pihak pereka membuat pakaian tersebut mirip bra dengan model halter neck. Secara keseluruhan, rupa gaun wedding ini mirip dengan bikini thong. Sebagai penghubung dari atas ke bawah, si pereka asal Jerman yang membuatnya iaitu Alexandra Fischer-Röhler dan Johanna Kuhl menyematkannya dengan tali berbentuk anak panah hingga ke bahagian depan Miss V.

Tentang warna, pilihan gaun pengantin tersebut tetap berwarna putih. Bahkan, veil yang menjadi pemanis di rambut pun tak lupa diletakkan seperti busana pengantin panjang. Bezanya, seluruh tubuhnya tertutup dengan veil lutsinar tersebut.


 
 sumber