Payung terjun tiba-tiba kecut di udara dan meluncur deras dari ketinggian ribuan kaki ke tanah, inilah saat yang paling ditakutkan para penerjung payung. Inilah yang dialami seorang lelaki berusia 34 tahun yang berjaya selamat dari maut untuk menceritakan pengalaman 'seram' tersebut.

Lelaki yang telah dikenalpasti bernama Tim itu terjun bebas dari ketinggian 2,500 (760 meter) setelah payung terjunnya menjadi kecut kerana bertembung penerjun lain.

Menurut Mail Online, pasukan itu melompat keluar dari pesawat di Wisconsin dengan dua temannya dari ketinggian 11.000 kaki (3.355 meter). Namun, yang menjadi kemalangan ialah apabila ia bertembung dengan Razz kawannya pada ketinggian 2,500 kaki, payung terjun pasukan itu dan terjerat dalam tali dan menjadi kusut yang membuatnya meluncur deras ke tanah.

"Ini membuatku memerlukan masa empat setengah tahun untuk boleh menonton video ini." Tutur pasukan payung terjun itu di dalam akaun YouTube-nya: '

Pasukan itu jatuh di selatan ladang jagung di berhampiran Columbus, Wisconsin, mematahkan pinggul, punggung, dan lehernya. Ia langsung lumpuh namun tetap hidup.


Razz telah mendarat berhampiran nya selepas memintas daripada Pasukan itu, dan bergegas ke sisinya. 'Bolehkah anda merasa kaki anda? "Ia bertanya pasukan itu berbaring termengah-mengah dan menderita sakit.

Para kawannya yang terkejut kemudian terus menelefon ambulans dan terus berkata kepada Pasukan itu untuk tetap tenang dan bernafas perlahan.Pasuka itu kemudian diterbangkan ke hospital University of Wisconsin di Madison untuk pembedahan kecemasan. Walaupun berjaya selamat dari kemalangan tersebut, Pasukan itu menjadi lumpuh seumur hidup.
















ku