Seperti cerita-cerita shaolin dari negeri China, maka kebolehan lelaki ini pun benar-benar mirip dengan di filem-filem mandarin zaman dulu ketika para pendekar pendekar berlatih di kuil shaolin. Li Xin lelaki berusia 47 tahun ini benar-benar luar biasa kerana untuk melakukan aksi berpusing tubuh dengan keseimbangan saja sudah sangat susah dilakukan orang awam pada umumnya apalagi apabila tibanya waktu berpusing tersebut hanya ditumpukan pada kepalanya yang khas botak seperti shaolin tersebut dengan hanya untuk menukul paku yang pastinya sangat tajam.

Amazing, luar biasa kemampuan Li Xin yang menyerupai pendekar Shaolin di Cerita Kuno China

Aksi Xin ini sudah dipelajarinya lebih dari 20 tahun, seperti di aksi akrobat-akrobat pada umumnya apa yang dilakukannya bukanlah manipulasi tapi betul-betul kerana ia kepiawaiannya dalam mengatur keseimbangan digabungkan dengan ilmu meringankan tubuh peringkat tingginya hingga tajamnya paku tersebut tidak melukai kepalanya yang botak.

Banyangkan saja selama 10 saat paku tajam tersebut berlangsung menahan dan menjadi tumpuan tubuhnya yang mempunyai berat 66 kilogram. Seperti yang dikutip ruanghati.com dari harian Metro Inggeris menceritakan kemampuan Xin bukan hanya keseimbangan tubuh seperti terlihat digambar diatas tapi beberapa kemahiran lain dikuasainya terutama menggunakan kekuatan dan kuasa tubuh yang luar biasa.

Gambar diatas diambil ketika Xin melakukan aksi dalam hiburan persembahan rakyat di Nanning China baru-baru ini, jadi sahabat relaxsudah yang berbahagia, jangan cuba-cuba meniru aksi Xin diats ya kalau tidak mempunyai kemahiran kerana akan berakhir mati dan bahaya tertentu. Cukup kita ambil moralnya sahaja bahawa segala kepakaran bila diceburi dengan sungguh-sungguh pasti akan berbuah dalam hasil yang luar biasa. bukan



rh