Pergh , memang pelik dorh, kalau polis pakai jala untuk menangkap penunggang motorsikal yang nak larikan diri. hal ni jadi kat Vietnam, siapa yang lari memang nahas kerana roda belakang mereka akan tersangkut dengan jala.

Seperti yang dikatakan oleh Leftenan Kolonel Duy Xuan, ketua polis trafik di bahagian Kota Thanh Hoa , Vietnam. "Kita melemparkan jala ke roda di belakang kenderaan untuk memaksa kenderaan mereka berhenti".Wow ,cara pemikiran yang simple tetapi efektif., tapi macamana nak buka balik, ? kan dah serabut? Teknik ini juga dikatakan efektif untuk mat rempit di Vietnam. Bulan lepas sahaja dah 21 orang Mat Rempit ditangkap dengan cara ini.



Tak pakai helmet , memang kena lah.







Haha, jaring ikan lebih kurang larh, dengan jala motor.

Kalau pakai jaring ni, tak payah suruh berhenti pun diorang berhenti hehehe

p/s: Kalau pakai jala ni masa bersih 2.0 kan selamat polis malaysia, hehe

ku