Foetus:
Golongan wanita dikatakan dua kali lebih berkemungkinan untuk tidur dalam posisi ini dan ia telah disenaraikan sebagai posisi yang paling biasa dilakukan. Mereka yang tidur dengan posisi ini dikatakan mempunyai personaliti yang ‘keras’ di luar selain berpewatakan sensitif dan pemalu.


Log:
Tidur mengiring dengan kedua-dua belah tangan ke bawah. Menunjukkan anda seorang yang sosial dan mudah percaya pada orang lain sehingga satu tahap anda mudah diperdaya.


Yearner:
Tidur mengiring dengan kedua-dua belah tangan ke hadapan. Gaya tidur seperti ini dikatakan orangnya berfikiran terbuka namun masih sinis, mencurigakan dan tetap dengan keputusan yang telah dibuat.


Soldier:
Tidur terlentang dengan kedua-dua belah tangan kebawah dan rapat ke badan. Tidak banyak bercakap, pendiam, tidak suka membuat kecoh. Namun posisi tidur seperti ini lebih mudah untuk berdengkur dan mendapat tidur yang kurang nyenyak.


Freefall:
Mereka ini suka berkawan tetapi dalam masa yang sama agak kurang ajar.Selalu membuat keputusan terburu-buru, peramah dan tidak selesa dengan kritikan


Starfish:
Mereka yang tidur gaya macam ini, ramai orang suka berkawan dengan dia sebab golongan ini suka mendengar masalah orang lain dan suka bagi bantuan apabila orang lain memerlukan. Mereka tidak suka menjadi tumpuan.  Orang yang tidur dalam keadaan ini lebih cenderung untuk berdengkur dan mendapat tidur yang kurang berkualiti.