Setelah membuat kehebohan dengan perkelahian yang dilakukannya bersama beberapa wanita lain, akhirnya foto babak belur Avril Lavigne muncul juga ke permukaan. Sayang sekali, karena wajah cantik Avril jadi penuh luka!


Dalam foto yang disiarkan perezhilton ini, wajah mulus Avril tampak ternoda dengan lebam dan bekas cakar. Yang paling teruk kelihatan di kelopak mata kirinya, yang lebam memanjang ke arah pelipis. Bahagian pipi dan dahi pun tercalar luka bekas cakar memanjang yang kelihatan memerah.

Walau sudah separuh masa punya cerita, Avril sempat mengaku bahawa dirinya tak berkelahi. Luka di wajahnya ini kerana kerenah sekumpulan orang mabuk yang menyerangnya ketika bersama Brody Jenner, kekasihnya.



"Aku tidak bergaduhi. Aku tidak percaya. Lebih tepatnya, malam itu aku diserang lima orang yang tidak aku tahu datang dari mana. Sama sekali tidak cool. My face is f*****. Mataku jadi hitam, hidung berdarah, rambut rontok, bekas cakar, lebam dan luka gores," ungkapnya melalui Twitter.




Selain Avril, sang kekasih yang tak lain adalah saudara tiri Kim Kardashian, juga terkena batunya dan mendapat jahitan di kepalanya karena dihantam botol. "Brody dan Avril tidak melakukan apapun yang mencetus perkelahian ... hanya saja ada sekelompok orang mabuk yang kehilangan kawalam," ungkap salah satu sumber pada TMZ. (prz/mae)</