Sejumlah saksi  di medan menyebutkan, tidak jelas siapa yang pertama jumpa mayat membatu di peti tersebut. Sebab, tiba - tiba seluruh warga telah gempar yang sudah kecoh di  rumah kosong tersebut. " Kemungkinan besar penemu adalah pencari rumput atau pencari kayu bakar   yang melihat ada rumah kosong, " kata Agus ( 34 ), warga tempatan.

Kerana ketakutan, orang meneminya  tersebut memberitahu kepada warga lain dan akhirnya berbondong - bondong memeriksa ke rumah kosong tersebut. " Saya sendiri melihat selepas banyak bersama warga lainnya kelmarin, " tegasnya.

Setelah banyak rakyat yang mengetahui, akhirnya ada beberapa yang melaporkan ke Balai Polis untuk  tindakan lanjut. Tak beberapa lama, pegawai dari polis ke tempat kejadian  dan langsung melindungi situasi. Bahkan, untuk dilakukan penyelidikan lebih lanjut, mayat membeku dalam peti yang sudah beberapa bahagian tubuhnya sudah tidak utuh lagi tersebut dibawa ke di bawa ke hospital untuk pembedahan.





Walaupun begitu, pihaknya terus menyiasat bagaimana mayat tersebut boleh sampai di tempat tersebut dan siapa identitinya.

ku