Seorang mahasiswa dari Tama Art University, Jepang, mempunyai idea briliant untuk membuat font bulu kaki. Projek ini diperolehi ketika gurunya meminta dia dan temannya untuk mencipta bentuk tipografi baru tanpa bantuan komputer.


Font huruf besar

Font huruf kecil

Membuat huruf - huruf tanpa menggunakan bantuan dari design digital daripada komputer nampaknya hampir mustahil di zaman sekarang ini. Namun, Mayuko Kanazawa, 20 tahun, nampaknya tidak kehabisan idea.
Awalnya, Mayuko sudah tahu dia ingin melakukan sesuatu yang berkaitan dengan rambut. Dia teringat akan bagaimana beberapa orang yang mencukur kepalanya sehingga membentuk huruf dari rambut yang tersisa. Tapi idea gilanya ini datang selepas seorang rakan mengeluh tentang sakit di kakinya.
Tidak dijelaskan lebih lanjut tentang bagaimana Mayuko berjaya memanipulasi bulu kaki dari seseorang yang tidak disebutkan namanya ini menjadi huruf besar dan kecil. Hasil kerjanya yang luar biasa unik dan sangat kreatif ini akhirnya digunakan oleh pihak Adidas untuk  pembuatan iklan mereka.