Ingin Cuba Teh Dari Najis Panda? - Teh tentunya sudah lebih dikenali berasal dari daun teh. Tetapi seorang lelaki di China membangunkan teh jenis baru yang dibuat dari kotoran panda.

Seorang pensyarah bernama Yanshi membuat teh yang bahannya terbuat daripada kotoran panda yang tentunya menjijikkan. Tetapi dirinya justeru meyakini bahawa teh yang dia buat  ini  memiliki aroma khas.




Yanshi pun mengambil najis panda dari Pusat Perkembangbiakan Panda Chengdu, Provinsi Sichuan. Menurut, aroma khas dari jenis yang dikembangkannya boleh menjadi kegemaran di kalangan penikmat teh.

" Panda mempunyai sistem pencernaan yang tidak baik dan mereka hanya menyerap 30 peratus dari tiap bahan makanan yang mereka makan. Hal ini yang membuat kotoran mereka kaya serat dan nutrisi, " kata Yanshi seperti dikutip Orange, Sabtu ( 12/11/2011 ).

" Teh ini mempunyai aroma tersendiri, dengan sedikit rasa kacang semasa dihirup, " tambahnya.

Lelaki yang menggunakan kostum panda ini, merancang untuk menjual teh rekaanya dengan harga 50 ribu poundsterling  Rp720, 4justerling ) satu kilogramnya. Dia pun bermaksud membuat tehnya ini masuk dalam catatan Guiness World Record untuk minuman teh termahal.


roze