Seorang wanita di Rusia membuat kecohpara ilmuwan di negeri itu. Wanita itu mengaku menyimpan bangkai makhluk aneh mirip alien dalam  peti sejuk.

Marta Yegorovnam mendakwa bahawa lembaga aneh itu ia temukan dua tahun lalu di sebuah tempat yang mengeluarkan bunyi letupan kuat di luar rumahnya di Petrozavodsk, Rusia barat. Setelah mendengar suara itu, ia langsung bergegas keluar dari rumah dan mendekati suara itu.

Setibanya di lokasi, Marta mengaku mencari sisa - sisa terbakar serta logam - logam yang sudah kemas dan sangat panas. Ia juga melihat tubuh alien di rongsokan tadi.

Kerana ingin menjaga keutuhan alien tadi, Marta dan mengawetnya dengan cara membungkusnya dalam plastik dan memasukkannya ke dalam peti beku di peti sejuk.

Penemuan Marta itu tidak serta - merta membuat orang lain memercayainya. Ada pula yang menganggap bungkusan itu hanyalah sayur-sayuran busuk. Meskipun demikian, para saintis dari Akademi Sains Karelian di Petrozavodsk merasa ingin tahu dan ingin menyiasat kebenaran cerita Marta.

Pemerhati UFO, Michael Cohen, mengatakan bahawa Rusia merupakan sarang kegiatan objek - objek luar angkasa. Ia juga percaya bahawa pesawat alien mungkin pernah terpantau oleh agensi tentera atau pihak-pihak swasta tempatan.

" Ini boleh jadi sebuah tipu daya, tetapi kemungkinan bahawa lembaga ini merupakan alien asli sebaiknya tidak diabaikan. Dalam setiap kemungkinan, makhluk asing akan kelihatan aneh bagi kita, seperti spesimen ini, " kata Cohen.

bm