Dari kiri ke kanan: Sophie Dunstan, Polly Young, Laura Fielding, Abi Bishop, Emily du Luart, Alice Geddes dan Sophie McHugh. Mereka adalah mahasiswi dari Equestrian Society Universiti Leed, Inggeris, dan berpose untuk badan amal Otley and District Riding for the Disabled.


- Sekurang-kurangnya 7 mahasiswi dari Equestrian Society Universiti Leed, Inggeris, rela tampil separuh berbogel di kalendar amal dan bahkan menjadi maskot tentera yang sedang bertugas di Afghanistan. Demikian dilansir Daily Mail, Khamis ( 17/11/2011 ).

Setelah gambar bugil kalendar beredar di dunia maya, mereka kemudiannya maskot bagi batalion tentera yang sedang bertugas itu. Para mahasiswi ini berharap boleh mendapatkan dana sehingga 1,000 pound sterling daripada jualan kalendar untuk kebajikan Otley and District Riding for the Disabled. Gambar lengkap ada di sini.

" Ini menjadi sebuah pengalaman yang sungguh luar biasa termasuk memperlihatkan sebuah kejutan baru menunggang kuda dengan hanya mengenakan sedikit penutup tubuh, " demikian ketua kelab E Otley and District Riding for the Disabled, Laura Fielding.

" Ini sungguh luar biasa. Saya sangat dekat dengan semua kanak-kanak itu dan mereka melakukannya untuk sebuah tujuan yang mulia, " kata Fielding. Setelah melakukan tugas sebagai sukarelawan di Otley and District Riding for the Disabled, para mahasiswi ini memutuskan membuat kalendar bugil untuk membantu lembaga amal itu.

Lembaga amal ini mula ditubuhkan pada tahun 1987, sebuah institusi yang memberikan bantuan kepada orang - orang kurang upaya agar dapat menunggang kuda demi memenuhi standard kesihatan.

cotatua:semoga anda tidak stim dengan gambar - gambar di bawah ini, penat censor..








dailymail