Di cina ada kisah yang sangat mengharukan . Mungkin boleh dikatakan cinta sejati. Zhuang Huagui (26 tahun) merancang berkahwin pada tarikh 4 Februari 2010, tapi tarikh 28 Januari 2010, calon isterinya Hu Zhao'e meninggal kerana ditikam oleh perompak rumahnya. Akhirnya lelaki ini memutuskan untuk tetap mengadakan upacara perkahwinan, lalu dilanjutkan dengan upacara pengebumian Hu Zhao'e, isterinya.
 

Zhuang memegang erat tangan mendiang istrinya



kereta-kereta yang berbaris ketika perkahwinan sekaligus pemakaman Hu Zhao’e



Zhuang membersihkan keranda kristal tempat istrinya terbaring. Dia tak pernah menyangka calon istrinya harus pergi meninggalkannya secepat ini.



Zhuang memegang foto istrinya sambil menyambut orang-orang yang menghadiri upacara itu. Ia mengundang seluruh keluarga dari kedua pihak.



Pengantin baru terbujur kaku didalam peti mati, ia mengenakan gaun pengantin yang sudah dipersiapkan sejak lama.



Zhuang sedang mengganti baju pengantinnya dengan baju untuk pemakaman istrinya.



Setelah upacara pernikahan selesai, ia segera menyiapkan upacara pemakaman istrinya.



Gambar perkahwinan yang sangat mengharukan…



Cuba bayangkan orang-orang yang kita sayang. Ibu bapa kita, pasangan kita, suami / isteri kita, anak-anak kita, sahabat kita, mereka boleh dipanggil Tuhan bila-bila masa tanpa kita duga. Jadi selagi masih ada kesempatan, nyatakanlah kasih sayangmu kepada mereka. Katakan betapa kau sangat mengasihi mereka, betapa mereka sangat berharga buat hidupmu. Lakukan yang terbaik untuk mereka selama mereka masih hidup. Kerana kalau kita berdiri di perkuburan mereka, semuanya sudah terlambat. Tangisan penyesalan tidak akan pernah boleh mengembalikan mereka.

exel