Seakan tak rela tuannya pergi untuk selama - lamanya, seekor anjing berbaring di dekat peti matinya. Perarakan pemakaman ahli Navy SEAL, Jon Tumilson ( 35 ) yang terbunuh dalam kemalangan helikopter di Afghanistan, dihadiri 1,500 pelawat dan berlangsung mengharukan.



Namun ekspresi duka yang paling kuat dapat dilihat di dalam gambar sepupu mendiang, Lisa Pembleton. Yang mengabadikan saat - saat terakhir kebersamaan Hawkeye - nama anjing itu - dengan tuannya.

Seperti terlihat dalam gambar, anjing jenis labrador itu retriever berbaring di dekat peti mati yang ditutupi bendera Amerika Syarikat, sampai proses pemakaman berakhir. Anjing itu ikut ke hadapan  semasa rakan Tumilson, Scott Nichols ke depan untuk menyampaikan pidato duka cita. " Semasa Nichols bersiap berpidato, Hawkeye tiba - tiba berbaring berhampiran peti mati. "

Sementara, Lisa Pembleton mendedahkan alasannya mengambil gambar kejadian mengharukan itu. " Saya terdorong untuk mengambil gambar dan berkongsi dengan keluarga, kejadian mengesankan yang saya lihat pada hari itu, " kata Pembleton dalam laman Facebooknya.

Inilah  videonya


 

maskolis