Jika ada anjing yang setia pada tuannya, itik pun demikian, Dialah itik yang dinamakan Star.

Ibarat cerita dongeng " Itik Buruk Rupa ", Star dibuang oleh keluarga asalnya ketika baru berusia satu hari. Bertuah, dia tidak melewati hari - harinya seorang diri. Kerana si pemilik, Barrie Hayman, kini menjadi kawan sejatinya hampir tiga bulan ini.

Persahabatan keduanya terjadi apabila Hayman menyelamatkan Star dari inkubator.Ketika itu, Star yang masih kecil panik kerana ditentang oleh saudara - saudaranya. Sejak itulah, Star melekat pada lelaki berusia 65 tahun tersebut.

Star selalu mengikut kemanapun Barrie pergi, contohnya ke supermarket, makan di restoran. Bahkan, jika Barrie ke pub, Star juga ikut. Ketika menonton perlawanan ragbi, Star ada di sampingnya.

Barrie pun melayan dia seperti kawan  manusia. Bahkan Star dibuat akaun Facebook dengan nama Star Hayman. Akaun ini mempunyai senarai buku kegemarannya seperti " The Tale of Jemima Puddle - Duck ", " Animal Farm dan " Charlotte 's Web ".

" Dia ( Star ) tidak akan meninggalkan saya dan jadi sekarang kami selalu bersama - sama, kemanapun saya pergi, " kata Barrie. " Saya tidak melatihnya untuk mengikuti saya, tapi ia nampaknya menyukainya. Dia adalah itik yang hebat, dan bahkan datang ke pub dan di sana orang - orang menyukainya. "

Lelaki asal Eastleigh, Devon, ini menjelaskan bahawa ia telah cuba melatih Star untuk bercampur dengan itik lain. Tapi Star kelihatan tertekan dan tidak menyukainya.




 

exe