LONDON - Jika gadis - gadis remaja seringkali kerepotan dengan kasut - kasut tumit tinggi yang dikenakan agar memaksimumkan penampilan, tidak begitu dengan Jessica Pardoe.


Pasalnya di usia yang baru menginjak 18 tahun, Jessica memiliki tinggi badan hingga 205 sentimeter, sehingga dia tidak perlu lagi memakai kasut tumit tinggi.

Panjang kaki Jessica yang mencapai 98 sentimeter kerap membuatnya agak sukar mendapatkan kasut atau pun seluar panjang yang sesuai dengan ukurannya, sehingga dia harus memesannya secara khusus.

Walaupun demikian, Jessica mengaku bangga dengan tinggi tubuhnya.

" Saya bangga bisa memiliki tinggi badan seperti ini. Ini membuat saya banyak dibicarakan orang. Tapi saya tidak mengambil berat jika saya nampak berbeza dengan remaja pada umumnya. Banyak keuntungan yang saya dapatkan, " ujar Jessica.

Keuntungan yang dimaksudkan salah satunya adalah ketika dia sedang berada di acara muzik, dia tidak tertutup kepala para penonton lain.

Gadis berambut perang ini bahkan disebut - sebut sebagai Remaja Wanita Tertinggi di Inggeris, demikian seperti yang dilaporkan oleh Dailymail, Isnin ( 25/7/2011 ).

Tingginya Jessica yang melebihi rata - rata gadis seumur dengnannya ini kerana faktor gen dari ayah dan ibunya.

Ayah Jessica, bertinggi badan 199 sentimeter, sedangkan ibu Jessica bertinggi badan 182 sentimeter.

Adik laki - laki Jessica bernama Niall yang baru berusia 17 tahun pun telah mencapai tinggi badan hingga 207 sentimeter.