Seorang lelaki yang berusia 44 tahun dari selatan England telah hidup dengan pemakanan melalui makan mangsa jalanan selama 30 tahun untuk mengelakkan membeli daging dari pasar raya.

Jonathan McGowan berkata dia mendapat merasai daging pertama mangsa jalanan selepas memasak tikus mati apabila dia baru sahaja 14 tahun .Selepas itu dia mengambilnya sebagai diet sepenuh masa untuk menjimatkan wang ketika belajar di universiti.


Pengawet binatang Dorset itu berkata beliau tidak pernah merasa cepat muak mengenai makan tikus mati, burung hantu, musang, burung camar, Landak dan haiwan lain kerana dia membesar di negara ini dan mempunyai kasih sayang dunia semulajadi.

"Saya menggunakan pisau untuk memotong haiwan mati untuk melihat perut mereka dan apabila saya lakukan apa yang saya boleh nampak segar, daging organik, lebih baik daripada jenis yang saya pernah melihat di pasar raya - Jadi, saya belum pernah melihat masalah dengan memasak dan makan, " kata beliau.

Bacelor kini memberikan pembentangan di sekolah-sekolah dan universiti yang mengajar kebaikan dietnya, yang katanya adalah lebih sihat daripada daging besar-besaran.

Encik McGowan berkata kari burung hantu dan tikus kacau kentang goreng itu disukai oleh  kawan-kawan diaketika dia mengajak untuk makan malam.

Kegemaran lainnya adalah salad yang dia membuat dengan  labah-labah goreng, saderi dan kismis.

"Ia sedikit seperti salad Waldorf, hanya dengan kaki yang panjang - kaki, saya tidak makan bahagian kaki , yang akan menjadi pelik, " katanya.




Dari kari burung hantu pai tupai, Jonathan, 44, telah disampelkan tiap - tiap bentuk hidupan liar sejak beberapa tahun yang termasuk, tekukur, Heron dan itik.