Alasan Pertama,
Orang gila tidak pernah sakit kerana tidak berfikir macam - macam hal. Makanan apa pun mereka makan, , tidak memilih. Tidak seperti kita selalu banyak memilih, sudah ada nasi goreng masih mencari ayam goreng dan masih banyak contoh yang lain.

Alasan kedua,
Orang gila itu selalu qanaa'h atau bersederhana. Menerima apa-apa pemberian Allah. Tidak pernah meminta macam - macam. Tidak seperti kita, yang dah ada basikal inginkan motor. Sudah ada motor masih minta kereta. Last sekali, hutang terkumpul dan akhirnya membuat seseorang terlalu banyak berfikir dan jatuh sakitlah dia.

Alasan ketiga,
Orang gila itu selalu bahagia, buktinya mereka selalu tampak tersenyum. Betul kan... hehehe. Orang yang selalu tersenyum pasti hatinya bahagia dan damai. Semuanya mengalir begitu sahaja. Kalaupun ada masalah, dia menganggap itu hanyalah sebagai hiburan yang menyenangkan. Jadi, dia tampak selalu gembira dan tersenyum.

Kesimpulannya, moral yang kita selalu kena ambil ialah kalau kita nak menjadi sihat, kita kenalah selalu jadi "Orang Gila". Adoi, tapi janganlah korang  berfikiran negatif dulu,maksud admin CT ialah korang kenalah jadi manusia yang bersederhana, menerima apa yang Allah bagi, dan jangan minta yang macam-macam kalau kita tidak mampu.Dan selalulah tersenyum agar hati kita bahagia, mudah-mudahan dengan 3 alasan ini, akan membuatkan kita selalu sihat.