solek buaya tersebut telah kembali oren cerah selepas mengunyah melalui paip di dalam tangki yang menyebabkan tahap PH air meningkat



Solek, seekor Buaya udara masin tiba - tiba Ditukar warna menjadi oranye ketika ia mengunyah paip di dalam tangki yang mengandungi Tanin ( sejenis tanaman pada sifatNya ) kerana ingat paip itu adalah makanan yang lazat.

manja dari dari Melbourne, Australia, ini bertukar warna oren Terang setelah mengunyah paip yang mengandung Tanin yang dihasilkan oleh sejenis mesin.

Pemilik SOLEK(nama buaya itu) Tracey Sandström dari Perantauan Reptilia mempercayai bahawa solek mengunyah penapis beberapa minggu sebelumnya yang menyebabkan warnanya berkembang.

Lelah: Menurut pemilik Tracey Sandström, yang mengendalikan Perantauan Reptilia di Melbourne, Australia solek memakan sebahagian daripada penapis di kolam yang membenarkan alga merah untuk berkembang menjadi dia menjadi warna oren.

Saya rasa itu menyebabkan kadar PH dalam badan dia mengambung lalu menyebabkan dia bertukar menjadi oren. kata tracey


Buaya air masin telah tiada seorang pun yang harus dipersalahkan kerana transformasi warna tetapi dirinya

Diketahui, solek yang mempunyai panjang 2,6 meter ini menjadi terkenal kerana menggigit Tracey jam persembahan reptilia tahun lalu, dan sekarang Tracey berniat untuk menjualnya kerana solek terlalu berbahaya untuk ia tangani.








Sumber: http://www.klikunic.com/2011/10/akibat-mengunyah-pipa-berisi-tannin.html # ixzz1ZumC0qWm