Pasangan datuk - nenek dari Oregon ini merupakan orang baru dalam dunia internet. Bahkan mereka mengaku tak menduga video mereka bakal menjadi ' virus ' di internet.

Bruce Huffman ( 86 ) dan isteri, Esther Huffman ( 79 ), dari Hillside Retirement Community di McMinnville baru - baru ini membeli laptop pertama yang mempunyai webcam. Akhir bulan yang lalu, pasangan ini duduk bersama dan cuba mencari mengetahui cara untuk membuat video dari webcam.

Cucu pasangan ini mengaku bersusah payah mengajar Esther beberapa hari sebelumnya.

" Saya cuba mencari dan mengetahui cara untuk membuat video dan tak sedar ternyata webcam - nya sedang merakam, " ujar Esther pada HuffPost.

Tak lama, Bruce berusaha menghibur diri kerana bosan dan ia kelihatan seperti pelakon. Video berdurasi hampir tiga minit itu memaparkan Bruce bereskpresi lucu, bernyanyi, bersendawa, dan pada suatu ketika, ia merayu isterinya.

" Betapa cantiknya rambutmu, " kata Bruce pada isterinya.

Ketika cucu pasangan ini melihat video itu, ia memberi judul ' Web Cam 101 for Seniors ' dan lalu menguploadnya ke YouTube.

Pasangan yang mengaku tak mengetahui apa YouTube itu tak menyedari videonya tersebar seperti kebakaran. Meskipun belum merancang membuat video baru, pasangan ini mengaku bahagia. [ mor ]