Pereka Charlie Le mindu, menimbulkan kekecohan di arena " London Fashion Week ", kerana menampilkan para model yang telanjang di atas catwalk.

Seperti diberitakan oleh Daily Mail, para model bug * l itu hanya memakai kasut boot yang  tinggi warna pink, topi, beg, rambut palsu, dan tanpa memakai pakaian yang menutupi tubuh mereka.


Bagi seorang pembuat rambut palsu, itu satu - satunya cara untuk mendapat perhatian atas karyanya, iaitu aksesoris rambut yang dikenakan oleh para model.

Dalam satu adegan yang mengingatkan kita pada kisah klasik " ​​Pakaian Baru Maharaja " itu, banyak " para designer " yang tidak tahu harus mengarahkan pandangan(style) mereka ke arah mana.

Designer kelahiran Perancis itu melancarkan label baru setahun lalu tetapi sudah mampu menarik perhatian.


Dia juga dikenali kerana rambut palsu berbentuk menara Eiffel. Karyanya juga dipakai oleh Lady Gaga. Penyanyi lagu " Poker Face " itu pernah mengenakan penutup kepala berbentuk bunga mawar hitam besar ketika meninggalkan sebuah hotel di London.

Tahun lalu di acara yang sama, Le mindu menyakitkan hati  kalangan aktivis hak binatang kerana melancarkan penutup kepala yangmenutupi seluruh wajah dibuat dari tikus asli dan bangkai tikus besar.

" Lebih baik membuat mereka ( haiwan pemusnah itu ) lebih baik daripada memberikan mereka kepada ular, " kata pereka berusia 24 tahun itu ketika ditanya mengenai tanggapan orang awam atas karyanya.

 

Karya terakhirnya bukan yang paling mudah dengan beberapa aksesori, termasuk penutup kepala beruang pelik bermotifkan leopard, yang menutupi seluruh wajah model yang memakainya.

Le mindu lahir di kawasan pedalaman Perancis, dia belajar sistem rambut di Vidal Sassoon dan Toni & Guy sebelum beralih ke rambut palsu dan membuka studio di kawasan Shoreditch yang bergaya di East London yang menjadi tapak kejayaanya saat ini. [ Bokepmiyabi.blogspot.com ]

Ct: apa yang mahu dihairankan, dunia sudah mahu kiamat,...