VIVAnews - Sebuah tayangan film dokumenteri di salah satu stesen televisyen di Korea Selatan memberitahu perkara yang menggemparkan. .Hasil penyiasatan mendapati, kapsul penambah tenaga yang dijual itu dibuat dari mayat bayi.

Dari hasil penyelidikannya, pasukan TV SBS menjumpai hospital dan klinik yang menjual bayi meninggal kepada sebuah syarikat farmasi. Sebahagian besar mayat bayi adalah bayi hasil pengguguran atau baru lahir dalam keadaan tak bernyawa.

Untuk mengelakkan syak wasangka, syarikat farmasi menyimpan mayat bayi di peti pendingin ( peti sejuk ) di sebuah rumah yang dirahsiakan lokasinya. Lalu mereka memprosesnya dengan cara mengeringkan jasad bayi dalam ovenmicrowave hingga berbentuk serbuk dan memasukkannya ke dalam kapsul. Setelah dibungkus rapi, lalu dijual ke pasaran.

Dari hasil uji laboratorium, kapsul penambah tenaga ini mengandungi bahan manusia 99,7 peratus. Bahkan, ujian DNA juga mampu mengungkap jantina mayat bayi dari sisa rambut mahupun kuku bayi. Perniagaan pil " berkhasiat " ini dijalankan dengan sangat rahsia dan dijual dengan harga sangat mahal.

Selain pil dari mayat bayi, syarikat itu mengembangkan pula pil penambah tenaga dari uri bayi yang dikeringkan.

Dalam laporan TV SBS pada awal Ogos lalu, seperti diberitakan oleh Weird Asia News, rangkaian perniagaan pil penguat stamina dari China banyak masuk ke Korea Selatan demi memenuhi permintaan pelanggan untuk dapat berjaya ketika berlawan di ranjang.
 
sumber:vivanews