Pada tarikh 1 Mac para arkeologi China, wartawan, dan penonton berada di lokasi pembaikan jalan dimana dinasti Ming era tubuh ditemui.
Selama dinasti Ming, pemuliharaan selepas kematian dianggap " mencerminkan kemurnian " dalam hidup.
Memiliki keluarga wanita ini dikenali  bahawa tubuhnya akan dipertahankan selama lebih dari 600 tahun, mereka akan menjadi sangat bangga.


Mumia yang baru ditemui itu berada pada selembar plastik, setelah dikeluarkan dari peti matinya yang banjir pada 1 Mac.
Di China kuno, diyakini bahawa yang baru saja meninggal akan muncul sebelum dihakimi
" Jika anda ketika menjadi manusia mempuyai moral yang baik, anda akan dihantar untuk kelahiran semula - sebagai dewa jika anda yang hebat, sebagai manusia jika anda adalah baik, sebagai haiwan jika anda kurang baik, dan sebagai kutu atau cacing jika anda sudah benar - benar buruk. "

Terendam dalam cecair kecoklatan yang mungkin diawetkan itu, Dinasti Ming era mumia terletak pada peti kayu itu sebelum dikeluarkan jasadnya pada 1 Mac.
University of Pennsylvania Mair berfikir cecair oksigen -
miskin air yang bocor ke dalam peti dan tidak semua jenis cecair pemuliharaan khusus.

Anggota kakitangan dari China Taizhou Museum hati - hati menaikkan mumia - salah satu daripada tiga yang ditemui selama jalan - perluasan dari peti kayu nya pada tarikh 1 Mac.
, Pakaian lengkapnya ( 1.5 meter panjangnya ) tubuh dikuburkan dengan barang mewah, termasuk cincin giok, sebuah jepit rambut perak, dan lebih daripada 20 buah dinasti Ming - pakaian.
Kurangnya pengenalan lencana seperti phoenix atau naga, walaupun, menunjukkan mumia basah bukan bangsawan.

Penutup di kepala nya adalah seperti biasa, Tidak ada yang direka yang membuatnya berbeza dari orang lain... Dia mungkin hanya orang baik.

Seorang pekerja muzium membuka tutup kepala mummy wanita pada 3 Mac, dan dia mendedahkan rambutnya disepit dengan jepit rambut perak silver yang masih terang. Contoh yang biasa yang digunakan pada wanita di Dinasti Ming.
Usia wanita pada saat kematian tidak diketahui, tapi wajah keriput itu menunjukkan dia cukup muda.

Dengan alis, rambut, dan kulit masih utuh setelah lebih dari 600 tahun, orang Cina sangat diawetkan " mumia basah " tetap terbungkus selimut setelah berabad - abad dalam sebuah peti mati kebanjiran.
Dikeluarkan dari kotak kayu nya pada tarikh 1 Mac, jazad nya telah ditemui di sebuah makam kebetulan terbongkar di pembaikan jalan dekat bandar Taizhou.
Mumi basah hidup sangat baik kerana keadaan anaerobik pengebumian mereka. Ertinya, air biasa kekosongan oksigen menghalang bakteria yang biasanya akan memecah tubuh.
Tidak seperti mumia Mesir purba, mayat - kemungkinan dari dinasti Ming (1368-1644) - mungkin dipertahankan hanya sengaja.

pada 3 Mac, Seorang pekerja dari Museum Taizhou membersihkan cincin batu giok China yang besar basah mumia

Sebuah koin eksorsisme yang disebut menghiasi dada " mumia basah " China baru ditemui.
Dugaan akan bahawa syiling itu diletakkan pada tubuh sebagai azimat terhadap pengaruh jahat
Masih belum diketahui adalah apakah perempuan itu dikuburkan dengan dokumen bertulis atau tembikar - yang tertulis.










P/s CT: Cina ni memang advance..