Seorang gadis kecil berusia lima tahun yang digelar Gadis Monyet ingin menjadi saintis untuk mengetahui mengapa tubuhnya ditumbuhi bulu yang lebat.

Cian Cian tinggal bersama-sama dengan datuk dan neneknya yang setiap hari selalu mencukur bulu di wajah dan tubuhnya.

Doktor dari Rumah Sakit Tongliang, China, tempat di mana Cian Cian melakukan rawatan setelah dirinya menderita epilepsi, bingung akan keadaan yang dihadapinya.

" Tidak ada yang seperti ini dari keluarganya sejak tiga generasi yang lalu, jadi ini jelas bukan faktor genetik, " ujar doktor Chu Hongbo seperti dilapor Orange.

Nenek dan neneknya mengatakan sudah tidak pernah lagi membawa Cian ke bandar kerana banyak orang yang selalu melihat dan bertanya " kenapa dia banyak bulunya ".

" Bahkan di sekolah setiap pagi, orang - orang melihatnya dan bertanya padaku mengapa tubuhnya banyak bulu. Soalan seperti itu membuat saya sakit, " ujar sang nenek.

Gadis cilik yang kedua orang tuanya bercerai itu, mengatakan bahawa rakan - rakan sekelasnya selalu mengusiknya.

Tapi dia berasa senang kalau duduk di rumah ," Saya sayang datuk dan nenek, khususnya nenek, mereka sangat baik pada saya, " ujar gadis kecil itu.

" Saya ingin menjadi saintis jika nanti besar sehingga saya boleh tahu ada apa dengan diri saya, " jelas gadis tersebut. [ Autoblogsaya ]

CT: sian,