Karya seni ini memerlukan 3,000 jam dan 34 tahun untuk membuatnya, namun hasilnya yang sangat luar biasa ini membuat jerih payah sang penciptanya tidak sia - sia.

Artist Scott Weaver telah mencipta model yang besar namun sangat detail dari San Fransisco dengan menggunakan lebih dari 100.000 pencunkil gigi.

Karya yang berjudul ' Rolling Through the Bay ' ini juga mempunyai salah satu fungsi yang unik, dimana bila bola ping pong dijatuhkan di atasnya, maka bola tersebut akan bergerak melalui replika Alcatraz, Fisherman Wharf, Jambatan Golden Gate dan landmark San Francisco lain.

Model bangunan menakjubkan ini bermula ketika Weaver membina replika korek api dari Jambatan Golden Gate dan Lombard Street. Dia mulai melalukan bola pingpong pada kedua-dua replika tersebut dan kemudian memutuskan untuk menambah ciri baru. 













 

Setelah 34 tahun dan tiga ribu jam kerja kemudian, jadilah model yang sangat menakjubkan ini.

Hasik karya Scott ini telah berlangsung dari gempa dan empat kali pindah rumah, dengan kerosakan yang paling serius disebabkan oleh haiwan kesayangan Scott yang menghancurkan Fisherman Wharf dengan libasan ekornya.