1. Orang Indonesia tak reti  beratur


2. Orang Indonesia suka menguruskan urusan orang lain

" kebiasaan ibu - ibu "


3. Orang lain kalau bersalah minta maaf.
Orang Indonesia kalau bersalah

malah ketawa

" kurang ajar "


Indonesia itu negara syurga. Saya salah jalan, disaman polis, saya rasuah Rp 20.000. Beres! Kalau di negara saya, kad SIM saya dirampas, saya perlu ke mahkamah, makan kos, makan masa yang lama, bikin penat "

" damai itu indah "


Orang Indonesia bijak menukar nombor. Saya suruh anak buah saya beli pam air elektrik. Dia menyerahkan bon rasmi bernilai RM 2.5 juta. Sejak kebelakangan saya tahu harganya cuma Rp 2,1 juta

" tukang hibur "


Jam getah! Janji jam 10.00, datang jam 11.00.
Kalau janji temu tak jadi, HP - nya sukar dihubungi
" kebiasaan "

cT: for indonesian ,nah,, ,,i,, eat my middle finger [ edyexelroze.info ]