Kamu dengan yang suka makan junk food, berhati-hatilah, terutama yang berada di Malaysia. Kerana beberapa staff dari restoran segera tersebut nampaknya tidak mendapatkan pendidikan yang cukup mengenai pentingnya kebersihan.

bila masuk youtube,satu dunia sudah tahi,,,,,,



Dua Video ini menunjukkan betapa ambil mudahnya mereka terhadap pengawasan kebersihan dalam sebuah restoran yang sudah sangat terkenal.


Video pertama yang dapat di temui di YouTube, memperlihatkan aktiviti para pekerja yang sedang bekerja di dapur. Lalu salah seorang kakitangan yang nampaknya sedang menguli ayam dengan tepung, mengambil sepotong paha, dan mencalitkan paha tersebut ke tapak kasutnya.

Seorang user dari STOMP bernama Nat, menulis: "(Video) ini diambil dari restoran makanan segera yang berada di Malaysia."

"Saya mencari video ini di YouTube baru-baru sahaja, ini sangat menjijikkan! Bagaimana mungkin mereka melakukan itu ... Setelah menonton ini, Saya fikir Saya akan berhenti melawat restoran makanan sgera untuk sementara."

Berita tersebut muncul pada tarikh 2 Julai 2011, dan sudah dibaca oleh 24000 orang. Namun ternyata seram ini tidak berhenti sampai disitu. Kepada berita yang baru saja di post kelmarin, lagi-lagi muncul sebuah video menjijikan yang menurut pemostingnya berasal dari label restoran yang sama.


Pada video ini kelihatan beberapa staff menjatuhkan air perahan dari kain lap meja ke dalam sebuah alat untuk memasak setelah sebelum ini kain lap tadi telah mereka gunakan untuk untuk mencuci bahagian atas alat memasak tersebut.

Dalam video tersebut dapat dilihat salah seorang staff menggunakan apron yang bertuliskan nama sebuah restoran makanan segera terkenal.

note: Hal seperti ini boleh terjadi di mana saja, bahkan boleh berlaku di dapur anda sendiri apabila anda kurang peka memilih pembantu. Jadi masalah ini tidak dapat dikaitkan dengan bangsa dan -. Yang paling penting adalah bagaimana membiasakan diri mengambil makanan yang sihat dengan mengurangkan pengambilan makanan segera di luar. [Zonamaya.info]