San Jose Gempa Bumi penjaga gol David Bingham, matlamat unbelivable, tentu tidak akan melupakan perlawanan menentang West Bromwich Albion. Dalam perlawanan sulung, beliau menjaringkan gol dari kotak penalti sendiri. Dia telah menjaringkan gol dari jarak 80 kilometer (kira-kira 73,1 meter).



Peristiwa yang unik yang berlaku apabila West Brom yang melawat Amerika Syarikat diuji Gempa Bumi pada hari Selasa (2011/07/12). Permainan baru adalah tiga minit, Buck seluruh Shaw Stadium bersorak.

Pada mulanya, ada apa-apa yang istimewa apabila Bingham dapat menjamin satu kejayaan dari mengejar umpan ke hadapan yang Baggies. Penjaga gol 21 tahun dan kemudian memegang bola untuk seketika sementara menunggu rakan-rakannya untuk tampil ke hadapan.

Bingham meletakkan bola lagi dan bercadang untuk memberi maklum balas yang banyak kepada badan kapal hadapan. Bola tidak benar-benar keluar dari kotak ditendang kuat.

Bingham sepakan seolah-olah terlalu ketat dan tidak diambil alih oleh rakan-rakannya. Tetapi tanpa disangka, juga menendang bola memperdayakan penjaga gol Boas Myhill yang menyelia West Brom. Bola itu melantun dari tanah sekali sebelum dikemukakan dalam matlamat.

Myhill seolah-olah silau kerana matahari yang menyebelahinya. Dia berdiri terlalu jauh ke hadapan dan tidak dapat meneka kelajuan bola.

Selepas matlamat yang unik, pemain berkumpul di sekeliling Bingham Gempa Bumi langsung. Bingham sendiri hanya tersenyum malu-malu dan seolah-olah masih tidak menjangkakan untuk menjaringkan gol dari jarak 90 kilometer (kira-kira 82,3 meter).

Perlawanan gempa bumi akhirnya dimenangi oleh skor 2-1. More Gempa Bumi gol Khari Stephenson, manakala replies West Brom dibuat Jerome Thomas.

Dilaporkan Yahosports, ini adalah kali ketiga penjaga gol dalam Major League Soccer (MLS) menjaringkan gol sebagai Bingham. Sebelum ini, Danny Cepero (New York Red Bulls) dan Talmon Henry Hall (Houston Dynamo) telah menjaringkan gol dari jarak 80 kilometer (kira-kira 73,1 meter).