Ya,memang dalam kehidupan ni semua orang akan mati, tapi kita hanya boleh doa sahaja la kan,Untuk kesejahteraan mereka di alam akhirat.


Walaupun begitu,adakah anda percaya kalau ada budaya yang aku atau korang tengok memang tak patut dilakukan kalau seseorang itu meninggal dunia,benda alah ni jadi kat TAIWAN,Untuk menghormati orang yang dah mati, dalam upacara pengkebumian ,diadakan acara pementasan penari bogel atau telanjang bulat.




sebenarnya pihak polis dah melarang amalan ini dipraktikkan ,semenjak media tempatan mengambil hal ini sebagai isu. Bahkan upacara ini pernah difilemkan dan didokumentasikan kerana kepopularannya.(cotatua.blogspot)
ADA TIGA SEBAB DIORANG BUAT UPACARA INI

1.mereka percaya bahawa arwah orang muda akan dijemput oleh orang yang lebih tua
3.last sekali diorang nak UNDANG RAMAI PELAWAT LAGI BANYAK..haha
[cotatua.blogspot]

meh,layan video nihh..







cotatua:haha.lama tak  tulis trademark aku