Ryan Cleary,remaja yang berumur 19 tahun,digelar sebagai pengganas cyber,Mengapa tidaknya,dalam umurnya yang masih muda ,dia mampu untuk masuk kedalam laman CIA yang dijaga sangat2 ketat oleh pakar2 dalam teknologim maklumat,

Siapakah Ryan Cleary yang mengehack laman web kerajaan dari bilik tidur dia yang bersepah2 ni,


Remaja yang merupakan ahli kumpulan LulzSec ini menyerang komputer CIA,Senator Amerika Syarikat(AS),dan Sony dari dalam biliknya ,Remaja yang merupakan pemilik nama dalam talian Viral ini ditangkap di rumahnya di Essex oleh pasukan gabungan Scotland Yard dan FBI .Rymeruan Digambarkan sebagai si penghacker Diam" yang hidup dalam dunia maya.

Selain itu,menurut ibu Ryan,Rita(44),remaja ini menghidapi agrofobia dan ADHD(gangguan perhatian),"Ryan tak pernah meninggalkan bilik dia selama empat tahun." katanya.(cotatua.blogspot

Remaja 19 tahun yang enggan meninggalkan bilik bersepahnya ini yang mengandungi komputer dengan dua monitor,aircond,tv yang rosak dan katil.

Remaja ini menghidapa gangguan bipolar,"Ryan termasuk dalam jenis penyakit bersendiri,dia hanya keluar bilik jika dia ingin mandi,Bahkan untuk makan malam,saya tinggalkan depan bilik dia,"Kata Rita,"saya tak faham sebab apa Ryan boleh terlibat dalam kes ini,dia bahkan tidak keluar dari bilik sama sekali."katanya lagi.
 

Remaja 19 tahun ini menghidap ADHD dan gangguan emosi perilakunya,Ketika berusia lima tahun,Ryan pernah dikeluarkan dari sekolah kerana perangainya,Ketika berusia 10 tahun,Ryan dihantar kembali ke sekolah khas di Colchester. 

Rita menggambarkan anak lelakinya sebagai kanak2 yang mempunyai peribadi introvert,"Saya sangat bimbang,Dia boleh mencederakan atau membunuh dirinya sendiri,Dia sangat pintar,tapi hidupnya sangat rumit,


Ketika ayah,Neil dan kakak ,Mitchell(22),menanya apa yang dia buat dengan internet,Ryan menjawab dia masih bermain game,Ryan sering mengeluarkan perbualan dan sembang2 dalam internet yang tidak difahami oleh keluarganya.

Dekat bilik Ryan juga ada gambar perempuan .

"Ryan bukan jenis orang yang suka dengan kekerasan.Dia lebih memilih untuk tinggal dalam bilik,"kata kakak kepada remaja ini,Remaja ini akan dihukum sebat dan penjara lebih 60 tahun.

Yang peliknya seperti yang di tulis di dalam Dailymail,LulzSec tak pernah mengambil Ryan sebagai anggota mereka,"Ryan Cleary bukan ahli anggota kami,Kami hanya 'menanam' satu server di rumahnya.(www.dailymail.co.uk)(cotatua.blogspot

cotatua:man,muda giler