DAILY MAIL


SEDANG BAHAGIA. David dan Victoria Beckham menyambut kelahiran puteri pertama mereka dan terus mengumumkannya melalui Facebook. SETELAH spekulasi selama beberapa bulan terakhir, David dan Victoria Beckham akhirnya mengumumkan nama untuk bayi perempuan mereka. Nama yang dipilih adalah Harper Seven Beckham.

Beckham memberitahu hal ini melalui laman Facebooknya, kemarin, KETIKA BAYI mereka lahir pukul 07.55 waktu tempatan dengan berat 3,3 kg.

"Saya sangat bangga dan gembira mengumumkan kelahiran bayi kami, Harper Seven Beckham. Dia lahir dengan berat 3,3 kg, "ujar bekas kapten pasukan Inggeris tersebut seperti dikutip Daily Mail, Isnin, 11 Julai.

Perkataan "Seven" diyakini sebagai gambaran nombor belakang Beckham ketika ia bermain di Manchester United dan Timnas Inggeris. Sedangkan Harper boleh merujuk kepada majalah Harper Bazaar, atau mungkin penulis novel To Kill A Mockingbird, Harper Lee.

"Harper adalah nama Inggeris kuno yang sentiasa disukai oleh Victoria. Seven bermaksud nombor pembawa keberuntungan. Si bayi juga lahir pada jam tujuh pagi di bulan ketujuh, "kata kawan karib kedua pasangan ini.

Bayi ini dilahirkan dengan cara caesar, seperti tiga anak Beckham sebelumnya. Seorang sumber mengatakan kepada The Sun jika Beckham sangat bahagia dengan kehadiran ahli baru di keluarganya itu.

Dia bahkan sempat menitiskan air mata bahagia. Pasangan ini juga diberitakan sangat terkejut apabila melihat bayi mereka kerana sangat mirip dengan Victoria.

Ucapan selamat datang dari teman dan kaum keluarga, mulai dari adik Beckham, Joanne, teman sesama kakitangan bekas kumpulan muzik Spice Girls, Mel B dan Emma Bunton, dan tentulah akan dapat ucapan khas dari pasangan kerajaan putera William dan Kate Middleton yang merupakan sahabat Beckham.

"Apabila terbangun di pagi hari, beribu-ribu mesej memenuhi peti mail ku. Merekamemberikan ucapan selamat atas kelahiran anak perempuan kami ini, "kata Beckham kegirangan. (yuk)