jason Kronenwald,graduan dari queens university dengan gelaran sarjana seni,ialah merupakan artis baru yang berasal dari Toronto,dimana dia menghasilkan gambar denga nama chewing gum music potrait.
Jason mengunyah gula2 getah yang lebih dari kayu lapis ,lalu membuat warna kulit yang realistik dan warna rambut,menyusun warna dari banyak rasa yang berbeza dan warna yang dihasilkan .Semuanya adalah dari gula2 getah yang dia kunya...


daya tarik gambarnya tersebar di khalayak luas, dari beberapa kolektor atas dari kanada, termasuk td waterhouse, sampai publikasi budaya populer seperti tahun ini ripley's believe it or not. 
Gambar2 diatas yang menarik tersebar luas,dan beberapa pengumpul gambar dari kanada,inginkan gambar tersebut, Sampai masuk Believe It Or Not




setiap gambar adalah 100% gula2 getah yang dikunya kemudian diletakkan di atas papan lukis,tidak ada cat atau pewarna yang digunakan,Warna melekat chewing gum-pencampuran warna yang terjadi di dalam mulut ketika mengunya,Kronenwold memiliki pasukan yang berdedikasi menjadi pengunyah dan pemilih tekstur,Namun ,dia tak mengunyah gula2 getah ,kecuali terpaksa.

dia selalu membuat lukisan selebriti, beberapa diantaranya termasuk brigitte bardot, marilyn monroe, britney spears dan kate moss.


kronenwald telah menerima ulasan dalam internet dan mail, national post dan elle magazine dan karyanya telah muncul di televisyen breakfast, muchmusic, inside edition dan good morning america. Kerjayanya hanya mula berkembang dengan pameran solo baru-baru ini di toronto, dan di london, inggris.






 [edyexelroze.info]