tak disangka2 ada 5bulan 5hari 5minggu
kunfayakun..terbaik.....



JAKARTA (Pos Kota) - Dua paranormal terkemuka yang juga ahli fengsui, Suhu Acai dan Teddy Agustino, melihat bulan Julai 2011 ini sebagai sesuatu yang istimewa. Sebabnya, ada 5 hari Jumaat, 5 hari Sabtu dan 5 hari Ahad. Oleh itu, tak salah apabila disebut-sebut sebagai bulan beg duit.

Menurut paranormal keturunan Cina, Suhu Acai, bulan yang mempunyai 5 hari Jumaat, Sabtu dan Ahad, benar terjadi hanya 365 tahun sekali. "Biasanya, keadaan itu akan dimanfaatkan secara maksimum, khususnya oleh komuniti Cina," tegasnya.


Kejayaan demi keuntungan, tambah paranormal dan ahli fengsui yang dikenali sebagai Ketua Umum Yayasan Lestari Kebudayan Cina Indonesia (YLKTI) itu, tidak serta merta didapati. "Meskipun sebagai bulan beg duit, tapi seseorang harus pintar-pintar mencari peluang untuk mendapatkannya," katanya.

Hal senada juga ditegaskan Teddy Agustino. "Keberuntungan itu boleh datang atau didapati sesiapa sahaja. Yang penting, seseorang itu harus boleh mengolah dari sumber-sumber atau peluang perniagaan yang ada, "katanya.

Ketua Umum Lembaga Pembangunan Paranormal Indonesia (LPPI) tersebut, juga melihat keadaan ekonomi negara yang kurang bagus. "Jadi, bagi seseorang yang boleh memanfaatkan keadaan di bulan Julai 2011 ini, kemungkinan boleh menjadi pemenang. Sebab, bulan beg duit itu sendiri, sinonim dengan harapan meraih kejayaan atau melimpahnya wang, "pungkas Teddy. (santosa / B) [kaskus]