biasanya band 2 yang lahir dianggotai oleh remaja yang inginkan buat musik indie, tapi skarang ni , lepas kena cerai pun leh wat groping ramai2 nyanyi, yang pastinya bukan nak menggoda tapi nak menyanyi

D'Mantans | Band Bekas Isteri Vokalis - Satu lagi band wanita yang hadir di Majlis Musik Indonesia, nama bandnya D'Mantans (ini band wanita, bukan girlband ala 7 Icons). Yang unik dari group band ini adalah semuanya adalah janda yang sebahagian besar adalah bekas isteri atau pasangan dari para vokalis band lelaki ternama Indonesia. Idea 'gila' ini tercetus dari sebuah kesengajaan dimana seluruh anggota ini biasa berkaraoke sesuka hati. Kerana makin akrab dan ternyata mempunyai bakat dan skil yang lumayan untuk bermusik, maka mereka merancang untuk membuat sebuah band yang konon awalnya ingin digelarkan D'Jandas.






Personel D'Mantans di antaranya bekas isteri Pasha Ungu, Okie Agustina dan Ratna Damayanti (bekas isteri Rizky The Titans), Bunga (bekas Andika Kangen Band) serta dua janda lain yakni Five Vi dan Christie Chasslam.

 

"Awalnya saja2 nak saja bergabung bersama, terus kita punya sedikit persamaan sama-sama janda dan single fighter," kata Okie Agustina saat tangkap gambar di studio Adi Warna, Mayestik, Jakarta Selatan, Isnin (23/05).

"Tapi kita bukan hanya untuk bikin sensasi, ya ini sekalian persembahan untuk kanak-kanak, kerana kebetulan kita berlima tidak dinafkahi oleh bekas-suami. Kita berjuang sendiri ya semoga banyak penonton yang support, "terang Five Vi.

"Ya , tajuk lagu ini semua buat anak-anak juga hujungnya," sahut Bunga.

Mereka pernah mempunyai pengalaman buruk dengan perkahwinan masing-masing, bahkan beberapa mengaku pernah menjadi korban kekerasan sehingga merasa satu nasib dan mempunyai hubungan baik.

"Semuanya memang punya hubungan baik, kita semua kan ibu jadi ya empatinya kuat dan boleh disatukan ya ini semua kalau disatukan unik juga," tutup Ratna. [Inertseven]

kredit:pontianak