Memiliki nama besar, dipuja jutaan peminat dan mempunyai kecantikan yang diakui dunia serta bahan-bahan yang berlimpah tak menjamin seseorang mendapatkan kebahagiaan. Terutama dalam urusan asmara. Sekurang-kurangnya itulah yang terjadi pada beberapa selebriti wanita di Hollywood.
Yang paling menjadi pusat perhatian dan sorotan dari selebriti bukan berita tentang prestasinya melainkan kisah asmara mereka. Dengan siapa mereka sedang menjalin hubungan, apakah hubungan itu akan berjalan lancar dan melenggang mantap ke pelaminan.
Tetapi, tidak semua kisah cinta para pesohor wanita berjalan lancar. Tak jarang mereka menghadapi putus sambung bahkan mengalami perceraian. Itulah yang terjadi pada kisah cinta beberapa selebriti wanita di Hollywood. Lantas, siapa sajakah selebriti yang tak beruntung dalam cinta?
1. Jennifer Aniston


 
Jennifer AnistonKetika ia menjalin hubungan dengan Brad Pitt kemudian menikahi pelakon tersebut, banyak yang merasa iri dengan keberuntungan Aniston. Maklum saja, Aniston adalah satu-satunya wanita yang berjaya meyakini Pitt untuk memasuki gerbang perkahwinan. Kehidupan rumah tangga mereka berjalan lancar dan selalu menjadi incaran media.
Tetapi, kemesraan yang selalu ditunjukkan pasangan itu mula goyah. Angelina Jolie dituding sebagai orang ketiga yang membuat perkahwinan Aniston dan Pitt retak. Jolie disinyalir telah merebut Pitt dari Aniston.
Seperti diketahui, Jolie dan Pitt dipertemukan dalam filem 'Mr & Mrs Smith'. Kedua-duanya dikhabarkan terjerat cinta lokasi. Namun, itu dibantah Pitt mahupun Jolie. Meski demikian, kenyataan berkata lain, Aniston dan Pitt bercerai. Setelah itu, Pitt dan Jolie semakin mesra.
Sejak bercerai dari Pitt, Aniston merasa terpukul. Tetapi, ia tak mau larut dalam kesedihan. Bintang serial 'Friends' ini berusaha bangkit dan memulakan kehidupan barunya dengan status janda. Ia juga membuka hatinya. Ia berkencan dengan pelakon Vince Vaughn. Hubungan itu hanya berjalan seumur jagung. Lalu, ia menjalin hubungan dengan model Inggeris, Paul Schulfor.
Lagi-lagi, hubungan itu hanya berjalan singkat. Tak putus asa, Aniston kembali membuka hatinya untuk John Mayer. Hubungan mereka berjalan harmoni. Perbezaan usia di antara keduanya dianggap bukan penghalang.
Namun, kisah cintanya dengan Mayer juga harus berakhir dengan kata putus. Tetapi, tak lama kemudian pasangan ini kembali mesra. Bahkan, sempat tersiar kabar, kedua-duanya siap ke pelaminan. Mayer siap menikahi Aniston.
Janji tinggallah janji. Hubungan itu malah kandas di tengah jalan. Hubungan kedua-duanya juga memburuk. Terlebih saat Mayer menceritakan secara blak-blakan soal kisah cintanya dengan Aniston di sebuah majalah.
Setelah tak menjalin hubungan dengan Mayer, Aniston sempat dikhabarkan mempunyai hubungan dengan lawan mainnya seperti Gerad Butler.
Meski kisah cintanya tak pernah berjalan manis, Aniston selalu optimis dalam menjalaninya. Ia mengaku tak akan lelah mencari cinta sejatinya. Saat ini, wanita berusia 42 tahun ini dikabarkan sedang menjalin cinta dengan Justin Theroux. Walau belum mahu mengakui hubungan itu, kedua-duanya sudah sering jalan bareng. Mungkinkah Theroux akan menjadi pelabuhan yang terkini Aniston? Kita tunggu saja!
2. Cameron Diaz


Cameron DiazSetali tiga wang dengan Jennifer Aniston. Cameron Diaz juga tak beruntung dalam urusan cinta. Bezanya, ia belum pernah berkahwin. Tetapi, hubungannya dengan beberapa lelaki tak pernah berakhir indah.
Tahun 1995 lalu, Cameron Diaz sempat menjalin hubungan dengan pelakon Matt Dillon. Setelah tiga tahun mnejalin cinta, hubungan itu akhirnya kandas. Satu tahun kemudian, ia menjalin hubungan dengan pelakon Jared Leto. Meski kisah cinta dua anak manusia itu berjalan selama empat tahun, tapi tak sampai ke pelaminan. Hubungan itu justru berakhir.
Tak mau berlama-lama sendiri, Diaz terpanah asmara Justin Timberlake. Awalnya, kedua-duanya tak mau terbuka. Mereka menjalani hubungan secara diam-diam. Hal itu tak berlangsung lama kerana berita kedekatan mereka cepat tersebar.
Jalinan cinta antara Diaz dan Timberlake berjalan selama lebih kurang tiga tahun. Malangnya, kisah kasih itu kembali berakhir putus. Kedua-duanya kini dipertemukan dalam satu film kembali berjudul 'Bad Teacher'.
Diaz juga sempat menjalin hubungan dengan model Inggeris, Paul Schulfor. Jalinan cinta itu tak berjalan panjang. Saat ini, artis kelahiran 30 Ogos 1972 itu sedang menjalin cinta dengan Alex Rodriguez. Tetapi, kisah cintanya dengan atlet baseball itu juga kerap diwarnai putus sambung. Diaz juga tak pernah membicarakan perkahwinan.

3. Rene Zellweger


Kisah cinta Renee Zellweger tereskpos saat pelakon ini menjalin kasih dengan pelakon Jim Carrey. Hubungan itu dikhabarkan sudah bertunangan tetapi khabar itu dibantah Zellweger. Kemudian, Zellweger menjalin cinta dengan penyanyi Jack White. Hubungan ini hanya berjalan selama dua tahun. Kisah cinta itu putus. Kesibukan keduanya yang padat menjadi alasan putus hubungan mereka. Sejoli ini mengaku putus secara baik-baik.
Pada 9 Mei 2005, pelakon 'Bridget Jones' ini berkahwin dengan penyanyi, Kenny Chesney. Pernikahan itu dilangsungkan di pulau St John. Empat bulan menjalani biduk rumah tangga, pasangan ini mengajukan pembatalan perkahwinan.
Setelah itu, kisah kehidupan asmara Zellweger jauh dari sorotan. Namun, ia kembali menghiasi headline ketika memacari pelakon Bradley Cooper. Kemesraan pasangan ini selalu kelihatan di mana sahaja mereka berada. Zellweger sangat serius menjalin cinta dengan Cooper. Ia juga sudah dekat dengan ibu pelakon tersebut.
Sayang, impian untuk meneruskan kisah itu ke pelaminan hanyalah sebuah mimpi belaka. Jalinan cintanya dengan Cooper kandas di tengah jalan. Saat putus dari Cooper, Zellweger sangat terpukul. Bahkan, ia sempat melarikan diri ke New York untuk menghilangkan kesedihannya dengan membeli-belah dan bersenang-senang.
4. Paris Hilton


Cantik, terkenal dan juga pewaris salah satu hotel ternama tak membuat kehidupan cinta Paris Hilton berjalan seindah kisah cinta dalam filem-filem romantis. Justeru sebaliknya, percintaaannya selalu berjalan tak sesuai harapan. Sejumlah lelaki terkenal juga datang silih berganti dalam hidup Paris. Namun, tak satu pun yang mengajaknya untuk ke pelaminan.
Kisah cinta Paris mula menjadi perhatian saat si pirang ini menjalin kasih dengan model, Jason Shaw. Pertunangan mereka retak kerana dikhabarkan Paris kepincut personel Backstreet Boys, Nick Carter. Hubungan itu tak berlangsung lancar.
Tak putus asa, Paris mulai mendekati Paris Latsis. Lagi-lagi, kisah cintanya hanya berjalan sebentar. Bukan Paris namanya bila menyerah begitu saja. Ia pun kembali berpacaran dengan lelaki Greek, Stavros Niarchos III.
Kembali gagal, Paris tackle gitaris Good Charlotte, Benji Madden. Paris mempunyai harapan indah tentang hubungannya dengan Madden. Ia ingin jalinan cintanya itu sampai ke jenjang pernikahan. Ia pun sempat mengumumkan rancangan untuk berkahwin.
Tapi, harapan tak seindah kenyataan. Paris lagi-lagi harus menelan pil pahit. Kisah cintanya dengan Madden putus selepas dua tahun membina cinta. Pernikahan yang ia impikan pupus begitu saja.
Tak perlu masa yang lama bagi Paris untuk menata hatinya. Ia tampil mesra dengan Doug Reinhardt. Khabarnya, hubungan Paris dengan Reinhardt tak direstui orang tua sosialita itu. Ibu bapa Paris khuatir Reinhardt hanya memanfaatkan nama besar Paris demi kepentingan peribadi.
Asmara mereka berdua juga tak berakhir bahagia. Walau sempat mesra kembali tapi itu tak berlangsung lama, Paris meminta putus dari Reinhardt. Paris tak pernah putus asa untuk mendapatkan pasangan hidup.
Ia pun terlihat mesra dengan Cy Waits. Hubungan Paris dengan pemilik kelab itu juga menghiasi acara reality show yang dibawakan artis tersebut. Namun, jalinan cinta itu tak berbeza dengan kisah sebelumnya. Sejoli ini putus setelah sempat menilai hubungan mereka. Paris patah hati lagi. Waits merasa tak sanggup menjalani hubungan dengan Paris yang sangat terkenal. Ia tak boleh menyesuaikan diri dengan gaya hidup Paris. [Beritaupdate-online]

cotatua:artis martis, scam!!!