Meski tubuhnya hanya tinggal tulang dan kulit, namun seorang datuk Sadhu bernama Amar Bharati selama 38 tahun tak pernah menurunkan tangan kanannya.Pertapa suci asal India ini mendakwa terus mengangkat tangan kanannya ke atas sejak 1973. Ini ia lakukan untuk nazar bagi Dewa Shiwa dan tangan kanannya ini sekarang dianggap sebagai bukti kecintaannya pada sang Dewa.

Awalnya pada tahun 1970, datuk Amar Bharati adalah lelaki biasa yang mempunyai pekerjaan, rumah, isteri dan tiga anak. Namun, di suatu pagi dia terbangun dan memutuskan meninggalkan semua yang dia miliki untuk menjadi seorang Sadhu.

Tiga tahun berikutnya dia memutuskan untuk mengangkat tangan kanannya dan bersumpah tidak akan diturunkan. Hal ini ia lakukan demi mendekatkan diri kepada Dewa Shiwa.

Amar mengaku kini tangan kanannya kaku dan sama sekali tidak boleh diturunkan meski dia ingin menurunkannya sesekali. Keadaan Amar diakui seorang Sadhu terkenal di Kumbh Mela, di Haridwar, India yang mengatakan Amar terinspirasi dengan Sadhu lain yang mengangkat tangan kanan untuk keamanan.
Para Sadhu di India memang melakukan nazar yang berbeza-beza. Ada yang tidur denganposisi terbalik, berpuasa untuk masa yang lama bahkan tidak pernah mandi selamanya.


 http://bodrexcaem.blogspot.com/2011/05/kakek-38-tahun-tak-pernah-turunkan.html