Perempuan Kanada dibunuh saat berbincang dengan pacarnya di China via webcam. Ketuk jarak, lelaki itu tak mampu mencegah kejadian yang dilihatnya langsung di layar monitor.


Qian Liu, 23 tahun, asal Beijing tampak berusaha menyelamatkan diri saat seorang lelaki masuk ke bilik kosnya di York University Village, Toronto, Kanada. Padahal, saat itu Qian Liu berbincang dengan teman lelakinnya di China.








Pelaku pembunuhan yang belum diketahui identitinya ini mengetuk pintu bilik Liu pada pukul 1 pagi, waktu tempatan. "Liu membuka pintu untuk lelaki itu. Liu tampaknya tahu identiti tetamu tersebut. Di sisi lain, sang tetamu tidak tahu bahawa ada saksi mata dari kejauhan yang melihat aksi jahatnya, "ujar Detektif Frank Skubic dari Polis Toronto.


Pelaku digambarkan berkulit putih, berusia 20 tahunan, tinggi 6 kaki dan dijangka menyukai Liu. Pacar Liu yang berada di China sempat menghubungi para sahabat Liu yang tinggal di Kanada via jejaring sosial. Malangnya, polis muncul ke lokasi jenayah 10 jam selepas kejadian dan mendapati Liu sudah meninggal dalam keadaan setengah telanjang.


cotatua:maaf.video asal(menunjukkan pembunuhan qian liu) yang lagi tragis dah dibuang pihak youtube ,sini